جیمز باند در بازی 007 First Light یک ماشین کشتار نخواهد بود

جمعه 27 تیر 1404 - 10:19
مطالعه 3 دقیقه
قدم زدن جیمز باند و همکارش در اتاق کار در بازی 007 First Light
توسعه‌دهنده بازی 007 First Light درباره شروط شرکت MGM برای اعظای مجوز ساخت بازی جیمز باند به بیان مطالب جالبی پرداخته است.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار رسانه گیم‌ری‌اکتور درباره مصاحبه‌ اخیر جاناتان لاکایل، کارگردان بازی 007 First Light با وبسایت VGC اطلاعاتی کسب می‌کنیم که در آن پیرامون ویژگی‌های شخصیتی جیمز باند درون بازی و شروطی که مالک امتیاز آن برای توسعه‌دهندگان آی‌او اینتراکتیو گذاشته است، مطالب جالبی بیان می‌شوند.

در حالی که طرفداران مجموعه جیمز باند هنوز نمی‌دانند که چه کسی قرار است نقش این مامور مخفی محبوب را در مجموعه‌ فیلم‌های آینده فرانچایز بر عهده داشته باشد و برخی به گمانه‌زنی درباره حضور سیدنی سوئینی در قامت جیمز باند دختر اشاره دارند، اما طرفداران می‌توانند در سال آینده از تجربه یک ماجراجویی جدید با جیمز باند لذت ببرند. استودیو دانمارکی آی‌او اینتراکتیو هم‌اکنون مشغول توسعه بازی 007 First Light است که در آن بازیکن به کنترل جیمز باند جوان و ماجراجویی‌های جدیدیش می‌پردازند.

طبق مصاحبه لاکایل، هلدینگ MGM به توسعه‌دهندگان بازی آزادی عمل کاملی را داده و تنها چند محدودیت را برای بازی آینده در نظر گرفته است. به گفته کارگردان، شرکت MGM از آی‌او اینتراکتیو یک درخواست اصلی و مهم داشته است: «جیمز باند را به یک ماشین کشتار تبدیل نکنید.» به‌طور خلاصه صاحب امتیاز جیمز باند از توسعه‌دهندگان خواسته است تا ماجراجویی آینده این مامور مخفی در آینده فقط شامل کشتن افراد در هر لحظه نباشد.

لاکایل درباره شرایط شرکت MGM برای اعطای مجوز ساخت بازی جیمز باند به آی‌او اینتراکتیو گفت: «مجموعه هیتمن به ما کمک کرد تا به شرکت صاحب امتیاز ثابت کنیم که می‌توان یک بازی ویدیویی را بدون تیراندازی‌های اکشن و پیاپی در هر پنج دقیقه توسعه داد. همانطورکه می‌دانید در بازی هیتمن در هر مرحله شاید یک بار شلیک داشته باشید و حتی احتمال دارد که اصلا از این گزینه استفاده نکنید.

آن‌ها هر ایده‌ای که برای بازی داشتیم را در نظر گرفتند و مخالفت‌های زیادی یا چیزهای دیگر شبیه آن وجود نداشت. در واقع آن‌ها از ما درخواست می‌کردند که این کار را به این روش انجام دهیم و پیشنهادهایی به ما دادند؛ بنابراین همکاری ما همواره به خوبی پیش می‌رود و بازخوردهای مثبتی از یکدیگر دریافت کرده‌ایم. آن‌ها مدت زمان زیادی است که با مجموعه جیمز باند کار می‌کنند و فکر می‌کنم که مشارکت آن‌ها در پروژه ساخت 007 First Light عالی است. من مطمئن هستم که این مسیر برای آن‌ها هم سرگرم‌کننده بوده است.»

لاکایل در ادامه پیرامون استفاده جیمز باند از گجت‌های منحصربه‌فرد که امضای مجموعه به حساب می‌آیند، توضیح داد: «درباره گجت‌ها طبیعی است که بخش بزرگی از زرادخانه جیمز باند را تشکیل دهند. شما به طیف گسترده‌ای از تجهیزات و گجت‌های پیشرفته دسترسی خواهید داشت که در پژوهشکده Q تولید می‌شوند. باند می‌تواند از این گجت‌ها به روش‌های تهاجمی یا مخفیانه بهره ببرد. روش‌های مخفیانه شامل باز کردن قفل درب‌ها یا پنهان شدن از دید دوربین است. همچنین امکان استراق سمع برای کسب اطلاعات کلیدی وجود دارد. از طرفی می‌توان به روش‌های تهاجمی‌تر از تجهیزات و موقعیت‌های اطراف بهره برد؛ برای مثال شلیک به یک کپسول آتش‌نشانی می‌تواند به شما برای خروج از یک موقعیت بحرانی کمک کند.»

بازی 007 First Light در سال ۲۰۲۶ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ 2، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات