تیم پشتیبان ریمیک Metal Gear Solid 3 با تعدیل نیرو مواجه شد
به نقل از اینسایدر گیمینگ، استودیو Virtuos که قبلا در توسعه ریمستر The Elder Scrolls 4: Oblivion نقش داشته است و هماکنون بهعنوان تیم پشتیبان در توسعه Metal Gear Solid Delta: Snake Eater با شرکت کونامی همکاری دارد، با تعدیل نیروی گسترده مواجه شده است. این گزارش اولین بار توسط گوتیه آندرس به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن استودیو Virtuos برنامه دارد تا حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان خود معادل ۷ درصد کل آنها را از شعبههای مختلف سراسر جهان نظیر ایالات متحده، اروپا، آسیا و سه شعبه در فرانسه اخراج کند.
آندرس در گزارش خود اظهار داشت که این تعدیل نیرو ابتدا کارکنان چین را تحت تاثیر قرار داده است، اما به مرور سایر توسعهدهندگان را هم در بر میگیرد. وی افزود که استودیو Virtuos در زمان توسعه ریمستر The Elder Scrolls 4: Oblivion دو سیاست اشتباه یعنی «هزینه بیش از حد برای ارتقای کیفیت» و «قرارداد بدون سود پاداشی» را در پیش گرفته بود. در واقع قرارداد این استودیو با بتسدا شامل هیچ پاداش یا سود مرتبط با موفقیت بازی نبود و همین موضوع باعث شد تا سود زیادی از دست این توسعهدهنده خارج شود.
در ادامه گزارش آندرس آمده است که نتیجه این دو سیاست اشتباه به قرار دادن استودیو تحت فشارهای شدید منتهی شده است. استودیو Virtuos از چندی قبل روند افزایش حقوق و ارائه پاداش به کارمندان خود را متوقف کرد که به نظر میرسد مربوط به برنامهریزی پیش از اخراجهای اخیر باشد. در ادامه گزارش شده است که کارکنان شعبه لیون در اعتراض به این تعدیل نیرو و حفاظت از آینده شغلی خود دست به اعتصاب زدهاند.
گزارش اخیر فاش کرد که این توسعهدهنده به سمت استفاده بیشتر از هوش مصنوعی مولد در حرکت است. به گفته یکی از کارکنان، مباحث مربوط به هوش مصنوعی مولد ابتدا بهصورت کنفرانسهای گروهی پیگیری میشدند، اما اخیرا تبدیل به یک آموزش پایه و اجباری برای کارمندان شدهاند.