افزایش بازدید ویدیوها در یوتیوب به لطف یک قابلیت جدید

پنج‌شنبه 26 تیر 1404 - 10:21
مطالعه 2 دقیقه
محتوای تولید شده در یوتیوب روی گوشی تلفن همراه
ابزار جدید یوتیوب به افزایش بازدید ویدیوها کمک خواهد کرد.
تبلیغات

یوتیوب با گسترش ابزارهای اختصاصی خود برای سازندگان محتوا، از ویژگی «A/B برای عناوین» رونمایی کرد؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد چندین عنوان (تیتر) برای یک ویدیو بارگذاری کرده و عملکرد آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند تا در نهایت بهترین نسخه را انتخاب کنند. این ویژگی بر پایه ابزار Test & Compare توسعه یافته است؛ ابزاری که به سازندگان امکان می‌دهد تا سه تصویر شاخص (Thumbnails) متفاوت برای یک ویدیو آپلود کنند و یوتیوب به‌صورت خودکار تعیین کند که کدام نسخه بیشترین تعامل را به همراه دارد. حال با افزودن امکان تست عنوان، سازندگان می‌توانند علاوه بر بخش بصری، متن و عنوان ویدیوهای خود را نیز بهینه‌سازی کنند.

در این ابزار، سازندگان می‌توانند چند نسخه متفاوت از عنوان ویدیو را ارائه دهند. سپس یوتیوب این عناوین را به‌صورت چرخشی به کاربران مختلف نمایش می‌دهد و با تحلیل داده‌هایی مانند نرخ کلیک (CTR) و زمان تماشا، عملکرد هر تیتر را ارزیابی می‌کند. در پایان دوره آزمایش، عنوانی که بهترین عملکرد را داشته باشد به‌صورت خودکار برگزیده خواهد شد. این قابلیت، ابتدا تنها برای درصد کوچکی از سازندگان در دسترس قرار خواهد گرفت و به گفته یوتیوب، در ادامه سال جاری برای گروه‌های بیشتری منتشر خواهد شد. یوتیوب به وسیله بیانیه‌ای در صفحه پشتیبانی خود نوشت:

«ما ابتدا این قابلیت را برای درصد کوچکی از سازندگان منتشر می‌کنیم؛ اما شما را از برنامه‌های خود برای گسترش دسترسی مطلع خواهیم کرد.» ابزار مورد بحث، بخشی از مجموعه ویژگی‌هایی است که یوتیوب در سال گذشته به طرفداران معرفی کرد. به‌عنوان نمونه در ماه مه (اردیبهشت) این پلتفرم قابلیتی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از ویژگی Google Lens، موارد نمایان‌شده در ویدیوهای Short را جست‌وجو کنند. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟

منبع: Dexerto

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات