بازی جدید سازندگان God of War احیای یک مجموعه قدیمی خواهد بود
به نقل از GamingBolt، در حالیکه گزارشهای اخیر از روند مثبت توسعهی بازی بعدی استودیو Sony Santa Monica حکایت دارند و این پروژه را «اثر بزرگ بعدی» تیم معرفی میکنند، جیسون شرایر، خبرنگار شناختهشدهی بلومبرگ، جزئیات تازهای از ماهیت این اثر فاش کرده است.
بهگفتهی شرایر، بازی جدید بهجای آنکه یک قسمت تازه از مجموعهی God of War باشد، درواقع بازآفرینی یک مجموعهی قدیمی سونی خواهد بود؛ درست مانند آنچه God of War در سال ۲۰۱۸ با تغییر مسیر ساختاری و روایی تجربه کرد. شرایر در انجمن ResetEra نوشت: «این بازی آیپی جدیدی نیست، اما احتمالاً چنین حسی خواهد داشت. شاید به همین خاطر است که برخی افراد دچار سردرگمی شدهاند.»
او همچنین تأکید کرد که این پروژه ربطی به یک بازی علمیتخیلی ندارد و شایعات چندسالهی مربوط به پروژهی فضایی سانتا مونیکا سونی را «بیاساس» خواند. وی تصریح کرد که اگر اطلاعات بیشتری داشته باشد، آن را از طریق یک گزارش خبری و نه در قالب پستهای انجمن منتشر خواهد کرد.
طبق اطلاعات همین موضوع، پروژهی جدید تحت هدایت کوری بارلوگ، کارگردان خلاق God of War 2018 در حال توسعه است. شرایر در همین انجمن نوشته است: «بازی کوری بارلوگ، پروژهی بزرگ بعدی Sony Santa Monica خواهد بود. آخرین باری که با منبعی دربارهی آن صحبت کردم (یک یا دو ماه پیش)، روند توسعهی آن مثبت گزارش شد.»
در کنار این پروژهی مرموز، گزارشهای دیگری نیز حاکی از ساخت یک نسخهی فرعی جدید از مجموعهی God of War هستند که اینبار با زاویهی دید دو و نیمبعدی و گیمپلی سبک مترویدوانیا دنبال میشود. گفته شده ااست این نسخه بازگشتی به دوران یونان باستان و گذشتهی کریتوس خواهد بود. این بازی که هنوز معرفی رسمی نشده، طبق اطلاعات موجود برای انتشار در سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است و احتمالاً توسط تیمی جدا از استودیوی اصلی توسعه مییابد.
گزارشهایی که در ژوئن ۲۰۲۵ منتشر شدهاند، بیان میکنند که سونی به انتشار رسمی این نسخهی فرعی نزدیک شده است. تیم هندرسون و جف گراب، دو منبع آشنا با برنامههای سونی اشاره کردهاند که معرفی این اثر در آیندهای نزدیک بسیار محتمل است.
بازی جدید God of War در قالب یک داستان فرعی روایت میشود که به دوران گذشتهی کریتوس در سرزمین یونان بازمیگردد. این بازی مشابه Prince of Persia: The Lost Crown یوبیسافت، تجربهای متفاوت از ساختار اصلی سری ارائه خواهد داد و تمرکز آن روی گشتوگذار در محیط، مبارزات ۲.۵بعدی و طراحی مرحلهی پیچیده است.