سازنده The Expanse: Osiris Reborn نسبت به مقایسه آن با Mass Effect متواضع است

دوشنبه 23 تیر 1404 - 12:31
مطالعه 3 دقیقه
کاراکترهای بازی The Expanse Osiris Reborn
کارگردان خلاق The Expanse: Osiris Reborn از مجموعه محبوب و پرافتخار Mass Effect به‌عنوان منبع الهام خود یاد کرده است.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، استودیو Owlcat Games هم‌اکنون مشغول توسعه بازی اکشن نقش‌آفرینی و علمی تخیلی The Expanse: Osiris Reborn است. بااینکه بازی با الهام‌از ریشه‌های داستانی کتاب The Expanse و سریال اقتباسی آن ساخته شده است، بسیاری از علاقه‌مندان آن را با مجموعه Mass Effect از استودیو بایوور مقایسه می‌کنند. باتوجه‌به نمایش‌های اخیر این بازی که بر گیم‌پلی اکشن و تیراندازی سوم‌شخص مبتنی بر کاورگیری، انتخاب همراه، تاکید روی انتخاب‌های داستانی و موارد دیگر تمرکز داشتند، می‌توان به علاقه‌مندان حق داد که این بازی را مشابه سری Mass Effect بدانند.

حال به نظر می‌رسد که الکساندر میشلین، کارگردان خلاق بازی The Expanse: Osiris Reborn نه تنها از این مقایسه‌ها گلایه‌ای ندارد، بلکه نسبت به آن حس فروتنی می‌کند: «اول از همه، ما از این مقایسه‌ها احساس فروتنی می‌کنیم. مجموعه Mass Effect الهام‌بخش بزرگی برای ما به حساب می‌آید؛ زیرا نسخه اول آن به یک بازی نمادین برای نسل ایکس باکس 360 تبدیل شد و بسیاری از اعضای تیم Owlcat Games آن را در جوانی تجربه کرده‌اند.

ما از این مجموعه الهام می‌گیریم. افرادی که وارد صنعت ساخت بازی می‌شوند، یا آثار موفقی نظیر Mass Effect را دیده‌اند و از آن‌ها برای توسعه بازی خود الهام گرفته‌اند یا می‌خواهند فقط برای کسب درآمد فعالیت کنند. نمی‌توان انکار کرد که Mass Effect تأثیر زیادی روی ما به عنوان توسعه‌دهندگان بازی گذاشته است.

با این حال همانطورکه The Expanse یک سری علمی تخیلی معمولی نیست، Osiris Reborn صرفاً تقلیدی از بهترین آثار بایوور نخواهد بود. این یک بازی منحصربه‌فرد از تیم Owlcat Games است و از بسیاری جهات با Mass Effect تفاوت دارد. اولویت اول ما این است تا داستان خود را کمی متفاوت روایت کنیم. ما انتخاب‌ها و عواقب بیشتری را برای بازیکن در نظر می‌گیریم و می‌خواهیم اطمینان داشته باشیم که بازی، انتخاب‌های زیادی را در عین دادن آزادی عمل، پیش روی بازیکن قرار می‌دهد.»

شاید بزرگترین تفاوت The Expanse: Osiris Reborn با مجموعه Mass Effect این باشد که بازیکن تنها به انتخاب‌هایی مشخص و با نتیجه سرراست روبرو نخواهد شد و در عوض باید با حساسیت و ظرافت بیشتری انتخاب کند. حتی سیاره‌ای که به عنوان مبدا تعیین می‌شود هم می‌تواند روی انتخاب‌ها، واکنش دیگران و حتی ماموریت‌های جانبی در دسترس تاثیرگذار باشد.

میشلین در ادامه توضیح داد: «اگر به صورت اتفاقی در حال تجربه بازی با شخصیتی از مبدا مریخ یا زمین باشید (بازی امکان انتخاب مبدا را به شما می‌دهد)، به دلیل برخی رویدادهای گذشته در Ceres چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرید. با این حال اگر شخصیتی با مبدا Belter را انتخاب کرده باشید، استقبال بسیار گرمتری از شما خواهد شد و فرصت‌های بیشتر، مکان‌های گسترده‌تر برای بازدید، ماموریت‌های جانبی متفاوت و چیزهای مشابه بیشتری در اختیار خواهید داشت.

انتخاب مبدا می‌تواند به شما فرصت‌های متفاوتی برای کاوش و ماموریت‌های جانبی بدهد. سازندگان اساسا به دنبال ارائه تجربه‌ای مدرن‌تر از Mass Effect نیستند، بلکه بیشتر تمایل دارند تا یک بازی منحصربه‌فرد جدید در همان سبک را با جزئیاتی ظریف و مدرن ارائه دهند؛ زیرا Mass Effect مدت‌ها قبل عرضه شده است و صنعت بازی هم‌اکنون در شرایط متفاوتی قرار دارد. در این سال‌ها مکانیسم‌ها و سیستم‌های جدیدی معرفی شدند تا رابط‌های کاربری ساده‌تر و رویکردهای راحت‌تری برای گیم‌پلی داشته باشیم. ما این کار را انجام می‌دهیم که با مدرن‌سازی Mass Effect تفاوت دارد. ما حتی از رویکرد شخصیت‌پردازی Persona 5 نیز الهام گرفته‌ایم.»

بازی The Expanse: Osiris Reborn هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس با قیمت ۵۰ دلاری تایید شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات