بخش آنلاین بازی Need for Speed Rivals برای همیشه خاموش می‌شود

شنبه 21 تیر 1404 - 22:41
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی Need for Speed: Rivals
با اعلام الکترونیک آرتز، سرورهای بازی Need for Speed Rivals به‌زودی خاموش خواهد شد.
تبلیغات

به نقل از Wccftech، شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرد که پشتیبانی آنلاین بازی Need for Speed Rivals در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۴ (۷ اکتبر ۲۰۲۵) به پایان خواهد رسید. این خبر ابتدا توسط وب‌سایت Delisted Games و با گزارش یکی از کاربران منتشر شد؛ فردی که متوجه اضافه شدن Rivals به فهرست بازی‌های در شرف قطع سرویس آنلاین در وب‌سایت رسمی EA شده بود.

Need for Speed Rivals نخستین‌بار در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۲ (۱۵ نوامبر ۲۰۱۳) برای پلتفرم‌های PS3، ایکس‌ باکس 360 و پی سی عرضه شد و یک سال بعد، در اکتبر ۲۰۱۴ برای پلی‌ استیشن ۴ و ایکس‌ باکس وان نیز منتشر شد. حال، قرار است پشتیبانی آنلاین همین نسخه‌های نسل هشتمی پایان یابد؛ به این معنا که دارندگان این نسخه‌ها و همچنین بازیکنانی که از طریق PS5 و ایکس‌ باکس سری ایکس | اس به تجربه‌ی بازی Need for Speed Rivals می‌پردازند، از ۱۵ مهر ۱۴۰۴ دیگر قادر به استفاده از هیچ‌یک از قابلیت‌های آنلاین بازی نخواهند بود.

اگرچه رقابت آنلاین با دیگر بازیکنان، از مهم‌ترین دلایل علاقه‌ی طرفداران به تجربه‌ی آثار ریسینگ است، اما خوشبختانه بازی Need for Speed Rivals دارای یک حالت آفلاین نیز است که کاربران همچنان می‌توانند پس از پایان پشتیبانی سرورها، به آن دسترسی داشته باشند. این در حالی است که برخی دیگر از بازی‌های آنلاین‌محور EA همچون Anthem از چنین امکانی بی‌بهره‌اند و پس از قطع کامل پشتیبانی، عملاً غیرقابل‌استفاده خواهند شد. EA چندی پیش اعلام کرده بود که سرورهای Anthem نیز در اوایل سال ۲۰۲۶ به‌طور کامل خاموش می‌شوند.

همین تصمیمات از سوی ناشران بزرگ باعث شکل‌گیری کمپینی با عنوان Stop Killing Games شده است؛ کارزاری که با هدف تصویب قوانینی برای جلوگیری از سلب مالکیت بازی‌های خریداری‌شده توسط کاربران راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از ۱ میلیون امضا جمع‌آوری کرده است. اعضای این کمپین معتقدند ناشران حق ندارند محصولی را که به بازیکنان فروخته‌اند، به‌صورت یک‌طرفه حذف کنند.

از سوی دیگر، برخی شرکت‌های بزرگ صنعت بازی‌سازی در واکنش به این کمپین ادعا کرده‌اند که اجرای چنین قوانینی می‌تواند «هزینه‌ی توسعه‌ی بازی‌های آنلاین‌محور را به‌شکل غیرقابل‌تحملی افزایش دهد». مارکوس پرشون، خالق Minecraft نیز اخیراً به این بحث واکنش نشان داده و گفته است: «اگر خرید یک بازی به‌معنای مالکیت آن نیست، پس دانلود غیرقانونی آن هم سرقت محسوب نمی‌شود.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات