مایکروسافت تا ۵۰ میلیون دلار هزینه برای آوردن بازی ها به گیم پس پرداخت میکند
به نقل از PureXbox، مایکروسافت در سالهای اخیر با تبدیل ایکس باکس گیم پس به یکی از ستونهای اصلی استراتژی گیمینگ خود، توجه بسیاری از بازیکنان و تحلیلگران را به خود جلب کرده است. حالا اطلاعات جدیدی از پشتپردهی نحوهی جذب بازیها به این سرویس منتشر شده است که نشان میدهد سرمایهگذاری مایکروسافت در این زمینه تا چه اندازه گسترده و جدی است.
طبق اطلاعات جدیدی که از طریق صفحهی لینکدین یکی از مدیران سابق ایکسباکس منتشر شده، مایکروسافت برای وارد کردن بازیها به ایکس باکس گیم پس، قراردادهایی به ارزش بین ۵۰ هزار دلار تا بیش از ۵۰ میلیون دلار منعقد کرده است.
لین مکینتایر، مدیر سابق توسعهی کسبوکار ایکس باکس که اخیراً در پی اخراجهای گستردهی مایکروسافت از این شرکت جدا شده، در پروفایل لینکدین خود فاش کرده که بیش از ۵۰۰ قرارداد برای جذب بازیهای مستقل و AAA به گیم پس تنظیم کرده است. مکینتایر میگوید: «مذاکره برای بیش از ۵۰۰ قرارداد با بازهی ۵۰ هزار تا ۵۰ میلیون دلار، به منظور جذب بازیهای موفق مستقل و AAA به ایکس باکس گیم پس.»
جزئیات کامل این قراردادها طبیعتاً محرمانه باقی مانده است، اما مکینتایر بهصورت کلی به تنوع مدلهای مشارکت میان ایکس باکس و ناشران یا توسعهدهندگان بازی اشاره کرده است. برخی از این قراردادها شامل پرداخت مستقیم برای اضافه شدن بازی به گیم پس هستند، در حالی که در دیگر موارد، مایکروسافت بودجهی ساخت بازی را تأمین میکند تا عنوان مورد نظر همزمان با عرضهی جهانی، در روز اول به گیمپس اضافه شود.
درواقع احتمال زیادی وجود دارد که قراردادهای بزرگتر، مانند قراردادهای ۵۰ میلیون دلاری، شامل سرمایهگذاری در فرآیند ساخت و توسعهی بازیها بودهاند. این اطلاعات جدید نشان میدهند که موفقیت گیم پس صرفاً به بازیهای فرستپارتی مانند Starfield یا Forza محدود نیست، بلکه مایکروسافت با صرف هزینههای کلان در حال ساختن یک پلتفرم قدرتمند بر پایهی مشارکتهای متنوع و هدفمند است.
از آنجاییکه گیم پس یکی از ابزارهای اصلی برای جذب کاربران جدید به اکوسیستم ایکسباکس محسوب میشود، روشن است که مایکروسافت برای حفظ قدرت رقابت با سونی و دیگر رقبا، هیچ ابایی از صرف ۱۰ها میلیون دلار برای محتوای کلیدی ندارد.