احتمال بازگشت سیستم مبارزات نوبتی در بازی‌های آینده Final Fantasy وجود دارد

جمعه 20 تیر 1404 - 23:24
مطالعه 2 دقیقه
Clive در بازی Final Fantasy 16
تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16، احتمال بازگشت سیستم مبارزات نوبتی در بازی‌های آینده سری را رد نکرده است.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، نائوکی یوشیدا که به‌عنوان تهیه‌کننده‌ دو بازی Final Fantasy 16 و Final Fantasy 14 شناخته می‌شود، در مصاحبه اخیرش توضیح داد که آینده این مجموعه لزوما با بازگشت به سمت سیستم مبارزات نوبتی گره نخورده است. یوشیدا در مصاحبه‌ای با رسانه Anime News Network درباره اینکه چگونه رویکرد و جهت‌گیری بازی بعدی مجموعه به خواسته کارگردانش بستگی دارد، صحبت کرد.

یوشیدا خاطرنشان کرد که تصمیم برای گنجاندن سیستم مبارزات اکشن بی‌درنگ در بازی Final Fantasy 16 به‌خاطر پیروی اسکوئر انیکس از روند مدرن نبوده است، بلکه این تصمیم توسط افرادی که واقعا روی بازی کار می‌کردند، گرفته شد. یوشیدا در ادامه تاکید کرد که گیم‌پلی یک بازی تنها در سیستم مبارزات آن خلاصه نمی‌شود و بخش‌های مهم دیگری هم دارد: «این سوال که به مقایسه سیستم مبارزات نوبتی و اکشن بلادرنگ می‌پردازد، گیم‌پلی بازی را فقط محدود به سیستم نبرد می‌داند و این موضوع را در نظر نمی‌گیرد که توسعه‌دهندگان تمایل دارند چه محصولی را ارائه دهند؟»

تهیه‌کننده Final Fantasy 16 در ادامه خاطرنشان کرد که بازی‌های جدید مجموعه معمولاً برای رسیدن به سطح جدیدی از کیفیت گرافیکی و روایت داستان توسعه می‌یابند، اما طراحی عناصر گیم‌پلی کاملا به توسعه‌دهندگان بازی واگذار می‌شود؛ بنابراین درباره اینکه بازی آینده سیستم مبارزه نوبتی یا اکشن‌تر خواهد داشت، پاسخ دقیقی وجود ندارد.

یوشیدا در ادامه اشاره کرد بااینکه تهیه‌کنندگی نسخه‌های آینده مجموعه را بر عهده ندارد، اما می‌داند که اسکوئر انیکس در زمینه طراحی گیم‌پلی هیچ محدودیت یا الزام سختگیرانه‌ای را درباره نوع مبارزات بازی‌های آینده اعمال نمی‌کند: «ما نمی‌خواهیم هیچ محدودیت یا مانعی را برای کارگردان‌های بازی‌های آینده سری داشته باشیم؛ زیرا تمایل نداریم تا در مسیرهای مشابه حرکت کنند.»

شرکت اسکوئر انیکس هم‌اکنون توسعه سومین قسمت از سه‌گانه ریمیک Final Fantasy 7 را پیش می‌برد که از سیستم مبارزات اکشن بی‌درنگ استفاده می‌کند. بااین‌حال موفقیت‌های اخیر بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی نظیر Clair Obscur: Expedition 33، اخیراً سهامداران اسکوئر انیکس را به انتقاد از رویکرد مدیریت شرکت درباره جهت‌گیری مجموعه فاینال فانتزی واداشته است. تاکاشی کیریو، رئیس اسکوئر انیکس تایید کرده است که شرکت هنوز محبوبیت بازی‌های نقش‌آفرینی نوبتی را تصدیق می‌کند و تمایل دارد تا در آینده تعداد بیشتری از این سبک را توسعه داده و منتشر کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات