چرا زاویه دید بازی Indiana Jones and the Great Circle اول شخص است؟
استودیو بازیسازی MachineGames اعلام کرد که بازی Indiana Jones and the Great Circle از همان ابتدا بهعنوان یک تجربه اول شخص طراحی شده بود. این تصمیم که به منظور غوطهوری کامل بازیکن در دنیای ایندیانا جونز اتخاذ شده، یکی از محورهای اصلی طراحی بازی بوده است.
به نقل از Gamingbolt، ینس اندرسون، کارگردان طراحی بازی در جریان یک گفتوگو در رویداد Develop:Brighton توضیح داد که این انتخاب برای تیم سازنده یک امر قطعی بوده است. او گفت: «ما انتخاب دیگری برای خود متصور نبودیم؛ عاشق این زاویه دید هستیم. این یک راه فوقالعاده برای داستانگویی است. اگر قرار است ایندیانا جونز باشید، باید از چشمان او نگاه کنید و حس کنید که خود او هستید.»
اندرسون اذعان داشت که القای حس ایندیانا جونز بودن به بازیکن از طریق زاویه دید اول شخص، چالشی بسیار دشوار بود. او تشریح کرد: «میدانستیم که این کار سخت خواهد بود، اما در واقع یکی از مواردی بود که حس کردیم با موفقیت به آن دست یافتیم. البته این موفقیت سالها زمان برد، اما سختترین بخش ساخت بازی نبود. چالشهای بسیار دیگری وجود داشت که تا آخرین لحظات درگیر حل کردنشان بودیم.»
این رویکرد برای استودیو ماشینگیمز چندان غریبه نیست. این تیم توسعهدهنده پیش از این نیز در تمام نسخههای مدرن سری بازیهای Wolfenstein از The New Order در سال ۲۰۱۴ تا The New Colossus در سال ۲۰۱۷، تخصص و علاقه خود را به روایت داستان از دید اول شخص به اثبات رسانده است.
این تصمیم خلاقانه حمایت کامل مدیران بالادستی را نیز بههمراه داشته است. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت ضمن تمجید از پایبندی استودیو به دیدگاه خود اشاره کرد که با وجود برخی فشارها برای تغییر زاویه دید بازی به سوم شخص، مایکروسافت به استودیوها قدرت میدهد تا داستانهایشان را آنطور که میخواهند روایت کنند. اسپنسر گفت: «من واقعا تحت تأثیر این قرار گرفتم که MachineGames یک آیپی متعلق به دیگران را برداشته و اثری منحصربهفرد خلق کرده است.»
همچنین آینده این بازی روشن بهنظر میرسد. ماشینگیمز در حال کار روی یک بسته الحاقی داستانی با نام The Order of Giants است. این بسته الحاقی که قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود، بازیکنها را برای یک ماجراجویی جدید به شهر رم و دخمههای زیرزمینی آن خواهد برد.