توسعه بازی Donkey Kong Bananza برای نینتندو سوییچ آغاز شده بود

پنج‌شنبه 19 تیر 1404 - 21:16
مطالعه 2 دقیقه
پائولین و دانکی کونگ در بازی Donkey Kong Bananza
نینتندو قبل از برنامه‌ریزی Donkey Kong Bananza برای نینتندو سوییچ 2، در حال توسعه این بازی برای نینتندو سوییچ بود.
تبلیغات

در تازه‌ترین اخبار بازی اخیرا کنتا موتوکورا، تهیه‌کننده بازی Donkey Kong Bananza در مصاحبه‌ای با رسانه IGN درباره توسعه این بازی و شیوه تغییر برنامه‌ریزی تولید آن برای انتشار روی نینتندو سوییچ 2 به بیان مطالبی پرداخته است. به گفته این تهیه‌کننده، Donkey Kong Bananza در ابتدا برای نینتندو سوییچ در حال توسعه بود، اما در نهایت تولید آن به نینتندو سوییچ 2 منتقل شد.

این بازی که قرار است تا یک هفته دیگر در دسترس بازیکن‌ها قرار بگیرد، در ابتدا شانس عرضه برای نینتندو سوییچ را داشت. با‌این‌حال محدودیت‌های فنی نینتندو سوییچ و پیشرفت‌های سخت‌افزاری و خلاقانه جانشین آن باعث شدند تا توسعه آن به نسل جدید منتقل شود.

موتوکورا دراین‌باره گفت: «این بازی در ابتدا، چرخه توسعه خود را روی نینتندو سوییچ آغاز کرد که در آن زمان ما هنوز از فناوری وکسل استفاده می‌کردیم و هنوز تفکرات ما درباره ایده‌های مختلفی که برای بازی تدارک دیده بودیم، ادامه داشت. اما وقتی از ویژگی‌های توسعه برای نینتندو سوییچ 2 مطلع شدیم، فهمیدیم که بهترین فناوری برای اجرای ایده‌های ما را دارد.»

در ادامه کازویا تاکاهاشی، کارگردان Donkey Kong Bananza درباره تغییر پلتفرم بازی خاطرنشان کرد: «من در گذشته درباره اهمیت تمرکز روی تخریب‌پذیری و پیشرفت آن تاکید داشتم. این چیزی بود که می‌توانستیم آن را گسترش دهیم و با کمک آن تجربه طولانی‌تری را روی نینتندو سوییچ 2 ارائه دهیم؛ بنابراین انتقال توسعه به ما امکان داد تا با استفاده از سخت‌افزار جدید به ارائه انواع زمینه‌های گوناگون به همراه تخریب‌پذیری گسترده و تغییرات وسیع در محیط‌ها بپردازیم.

باتوجه‌به اینکه تخریب‌پذیری اساس گیم‌پلی بازی است، ما می‌خواستیم لحظه مهمی که بازیکن به بخشی از زمین بازی نگاه می‌کند و از خود درباره تخریب آن سوال می‌کند را حفظ کنیم. این لحظه در واقع یک غافلگیری بزرگ برای بازیکن ایجاد می‌کند و می‌تواند تاثیر زیادی روی او بگذارد. این موردی بود که توانستیم به بهترین شکل روی نینتندو سوییچ 2 انجام دهیم.»

تاکاهاشی در ادامه توضیح داد که فقط قدرت بیشتر نینتندو سوییچ 2 باعث جذب سازندگان نشد، بلکه برخی از ویژگی‌های جدید آن نظیر کنترل‌های ماوس هم برای سازندگان انگیزه انتقال توسعه را ایجاد کردند: «واقعاً فقط قدرت پردازشی نینتندو سوییچ 2 نبود که ما را جذب کرد و امکانات جالبی به ما داد. خود کنسول هم چیزهای جالبی نظیر کنترل ماوس را فراهم کرده بود که بازیکن با استفاده از آن می‌تواند در حالت کوآپ به کنترل قدرت‌های پائولین بپردازد. همچنین این ویژگی در بخش DK Artist به بازیکن‌ها امکان ساخت مجموعه عظیمی از وکسل‌ها را خواهد داد.»

بازی Donkey Kong Bananza در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۵ (۲۶ تیر ۱۴۰۴) برای نینتندو سوییچ 2 منتشر خواهد شد.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات