بازی Subnautica 2 برای عرضه زودهنگام آماده است
در پی تعدیل نیروی گسترده در استودیو Unknown Worlds، کارگردان سابق بازی Subnautica 2 اعلام کرد که این بازی برای عرضه در حالت Early Access کاملا آماده است. بااینحال او تأکید کرد که پس از اخراج چهرههای کلیدی استودیو، تصمیمگیری نهایی برای انتشار بازی دیگر در دست تیم سازنده نیست و به شرکت Krafton واگذار شده است.
به نقل از اینسایدرگیمینگ، آینده بازی Subnautica 2 پس از یک هفته پرالتهاب و اخراجهای گسترده در استودیوی Unknown Worlds Entertainment در هالهای از ابهام قرار گرفته است. شرکت کرفتون که مالک این استودیو است، در بیانیهای در تاریخ ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) از قطع همکاری با مدیران ارشد و چهرههای کلیدی استودیو، از جمله چارلی کلیولند، کارگردان بازی و تد گیل، مدیرعامل خبر داد و استیو پاپوتسیس را بهعنوان مدیرعامل جدید معرفی کرد.
در واکنش به این اتفاقات، چارلی کلیولند روز ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) در پستی در پلتفرم ردیت ضمن اشاره به شوکهکننده بودن این رویداد برای تیم سازنده و جامعه طرفداران، به نگرانیها در مورد سرنوشت بازی Subnautica 2 پاسخ داد.
کلیولند در بخشی از توضیحات خود که به شرح مسیر حرفهای و علاقهاش به ساخت بازی اختصاص داشت، وضعیت فعلی پروژه را برای طرفداران روشن کرد و گفت: «ما میدانیم که بازی برای عرضه در حالت دسترسی زودهنگام آماده است و میدانیم که شما نیز برای تجربه آن آمادهاید. درحالیکه تصور میکردیم این تصمیم را خودمان خواهیم گرفت، اما حداقل درحالحاضر تصمیمگیری در دستان کرفتون است.»
او با لحنی که نشان از ناراحتی عمیق داشت، افزود: «اینکه بعد از این همه سال بفهمم دیگر نمیتوانم در شرکتی که خودم تأسیس کردم کار کنم، بسیار دردناک است.»
این وضعیت برای طرفداران دو وجه دارد: از یک سو اطمینان از اینکه روند توسعه بازی به خوبی پیش رفته، خبری خوشحالکننده است؛ اما از سوی دیگر، اخراج تیمی که روح این مجموعه را شکل داده بود، نگرانیهای جدیای را در مورد آینده آن ایجاد کرده است. با این وجود، این کارگردان و همبنیانگذار سابق استودیو Unknown Worlds پیام خود را با جملهای امیدوارکننده به پایان رساند و خطاب به طرفداران گفت: «میخواهم بدانید که این پایان داستان نیست.»