بازی های ۶۰ فریم روی ایکس باکس سری اس به راحتی برای نینتندو سوییچ 2 پورت می‌شوند

یک‌شنبه 15 تیر 1404 - 18:35
مطالعه 3 دقیقه
نینتندو سوییچ 2 و کنترلرهای جوی کان 2
به گفته استودیوی Virtuos، کنسول ایکس باکس سری اس کار را برای پورت بازی‌ها با نرخ ۶۰ فریم برای نینتندو سوییچ 2 را راحت کرده است.
تبلیغات

به نقل از VGC، استودیوی Virtuos، یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های فعال در زمینه‌ی پورت بازی‌های ویدیویی، اخیراً در گفت‌وگویی توانایی‌های فنی کنسول نینتندو سوییچ 2 را با ایکس باکس سری اس مقایسه کرده و اعلام کرده است که «هر بازی‌ای که با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی ایکس باکس سری اس عرضه شود، به‌راحتی قابل پورت روی سوییچ 2 خواهد بود.»

این استودیو که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده، به‌واسطه‌ی همکاری با پروژه‌هایی در مقیاس تریپل‌ـ‌ای مانند Call of Duty، Dark Souls، Battlefield، Horizon و Uncharted شناخته می‌شود. Virtuos در حال حاضر در توسعه‌ی ریمیک بازی Metal Gear Solid 3 با کونامی همکاری دارد.

اوئن او‌گریدی، مدیر فنی استودیوی Black Shamrock، یکی از زیرمجموعه‌های Virtuos که در پروژه‌هایی مانند Kerbal Space Program 2، Grounded و The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition مشارکت داشته، در گفت‌وگویی با Wccftech درباره توانایی‌های فنی سوییچ 2 اظهار نظر کرده است.

او معتقد است که استفاده از فناوری DLSS در سوییچ 2 باعث شده قدرت گرافیکی این کنسول در مجموع با ایکس باکس سری اس قابل‌مقایسه باشد: «از نظر GPU، عملکرد سوییچ 2 کمی پایین‌تر از ایکس باکس سری اس است؛ مخصوصاً در حالت دستی این تفاوت بیشتر احساس می‌شود. با‌این‌حال ایکس باکس سری اس از فناوری‌هایی مثل DLSS پشتیبانی نمی‌کند، درحالی‌که Switch 2 از آن بهره می‌برد. همین موضوع باعث شده توان گرافیکی کلی این دو کنسول به یکدیگر نزدیک باشد.»

در ادامه او‌گریدی به تفاوت توان پردازشی (CPU) دو کنسول اشاره کرده و می‌گوید: «از نظر CPU، تفاوت میان این دو دستگاه محسوس‌تر است. پردازنده‌ی سوییچ 2 از نظر توان به PS4 نزدیک است، البته اندکی قدرتمندتر. با‌این‌حال از آن‌جایی که در بسیاری از بازی‌ها پردازش گرافیکی نقش پررنگ‌تری نسبت به CPU دارد، میزان تأثیر این تفاوت بسته به نوع بازی و هدف‌گذاری نرخ فریم، متغیر خواهد بود.»

او همچنین تأکید کرد: «هر بازی‌ای که با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه روی ایکس باکس سری اس عرضه شده باشد، به‌راحتی قابل پورت روی سوییچ 2 است. همین‌طور بازی‌هایی که با نرخ ۳۰ فریم و فشار روی GPU طراحی شده‌اند نیز احتمالاً با مشکلی مواجه نخواهند شد. اما بازی‌هایی که شامل فیزیک پیچیده، انیمیشن‌های سنگین یا المان‌های فشرده‌ی پردازشی هستند، ممکن است هنگام دستیابی به نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم به بهینه‌سازی بیشتری نیاز داشته باشند.»

او‌گریدی همچنین نسبت به موفقیت تجاری سوییچ 2 ابراز خوش‌بینی کرده و حتی آن را پتانسیل‌دارتر از کنسول نسل قبلی نینتندو با بیش از ۱۵۰ میلیون فروش دانسته است: «با‌توجه‌به موفقیت فوق‌العاده‌ی سوییچ، انتظارات از فروش سوییچ 2 از همان ابتدا بسیار بالا بود. نینتندو جامعه‌ی طرفداران وفادار بزرگی دارد و از طرفی، بازار بازی‌های دستی هم‌اکنون در حال رشد است و منظورم گوشی‌های هوشمند نیست.

دستگاه‌هایی مثل سوییچ، استیم دک و دیگر کنسول‌های قابل‌حمل قدرتمند باعث رشد این بخش شده‌اند. گیمرها بیش‌ازپیش به‌دنبال تجربه‌ی بازی‌های AAA در حالت قابل‌حمل هستند و به همین دلیل فکر می‌کنم سوییچ 2 حتی می‌تواند از نسخه‌ی اول خود هم موفق‌تر عمل کند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات