اطلاعات جدید از بازی چدنفره لغو شده زنیمکس | گیم پلی و شخصی سازی بسیار گسترده
به نقل از اینسایدرگیمینگ، در جریان موج اخیر تعدیل نیروها در ایکس باکس، اطلاعات جدیدی دربارهی پروژهی لغوشدهی استودیوی زنیمکس آنلاین با نام Blackbird منتشر شده است که نشان میدهد این نقشآفرینی آنلاین چندنفره (MMORPG) میتوانست تبدیل به یکی از پروژههای جاهطلبانهی این استودیو پس از موفقیت Elder Scrolls Online شود. طبق گزارش منتشر شده از وبسایت TrueAchievements، این پروژه نهتنها بازخورد مثبتی از سوی فیل اسپنسر و دیگر مدیران ایکسباکس دریافت کرده بود، بلکه در مرحلهی پیشتولید خود نیز به ایدههای نوآورانهای دست پیدا کرده بود که حالا بخشی از آنها فاش شدهاند.
Blackbird قرار بود در سیارهای خیالی بهنام Soteria جریان داشته باشد؛ جاییکه بازیکنان در منطقهای بهنام Exodus به گشتوگذار میپرداختند. کنترل این منطقه بهظاهر در دستان یک هوش مصنوعی پیشرفته بهنام PAN بود، اما در واقع پنج سندیکای بیگانه کنترل عملی جمعیت را در دست داشتند. فضای داستانی بازی از مجموعههایی همچون Blade Runner، دستینی و Horizon Zero Dawn الهام گرفته بود و قرار بود جهانبینی علمیتخیلی غنی و پیچیدهای را به تصویر بکشد.
بازیکنان در نقش Revenantها، انسانهایی تقویتشده و ارتقاءیافته ظاهر میشدند که با PAN برای برقراری تعادل در جهان همکاری میکردند. Revenantها بهعنوان نیرویی بیطرف شناخته میشدند که از سوی دیگر انسانها مورد تحسین قرار میگرفتند، درحالیکه سندیکاهای بیگانه از آنها واهمه داشتند. جهان Blackbird شامل پنج نژاد بیگانهی مختلف بود که هرکدام ویژگیهای منحصربهفردی داشتند:
- Menst: نژادی باستانی، متکبر و مغرور
- Calpiten: متخصصان فریب، اطلاعات و سیاست
- Nemocytes: موجودات آبزی که برای حرکت در محیطهای غیرآبی به اگزوسوت نیاز داشتند
- W’Hurran: نژادی خزدار که در تجارت و اقتصاد مهارت بالایی داشتند
- Trahet: متخصص در استخراج اسرار و اطلاعات پنهان
هر سندیکا بر پایهی خصوصیات فرهنگی و سیاسی خاصی بنا شده بود و بازیکنان باید بین آنها تعادل برقرار میکردند. داستان اصلی Blackbird حول محور قتل یکی از مقامات عالیرتبهی یکی از سندیکاها شکل میگرفت؛ قتلی که موجب ایجاد بحران، مأموریتهای تحقیقاتی و درگیریهایی با شخصیتهای مرموز میشد. بازیکنان باید در کنار PAN، پرده از رازهای این قتل و ناآرامیهای پشتپرده برمیداشتند.
ماموریتهای بازی در سبک مأموریتهای چندنفرهی Destiny و Warframe طراحی شده بودند. مأموریتهای استاندارد برای چهار نفر در نظر گرفته شده بود و حالتهایی با نام Strike Missions امکان همکاری تا شش بازیکن را فراهم میکردند. یکی از نوآورانهترین ویژگیهای Blackbird، سیستم حرکتی مبتنی بر گیمپلی عمودی بود. بازیکنان میتوانستند با ابزارهایی مثل قلاب و دیوارهنوردی بهصورت آزادانه روی هر سطحی حرکت کنند. توسعهدهندگان قصد داشتند این سیستم را با نرمی و روانی مکانیکهای حرکت در سری Spider-Man یا تجربهی رانندگی در GTA طراحی کنند.
بازیکنان میتوانستند از میان سه کلاس اصلی یکی را انتخاب کنند: تانکها، عملیات فنی و شفادهندهها. همچنین سیستم شخصیسازی بازی بهشدت گسترده بود که شامل مواردی چون شکلدادن به بدن و افزودن خالکوبی و زخم گرفته تا تغییر رنگ پوست، انتخاب قطعات سایبری، ساخت لایههای مختلف زره و حتی طراحی آپارتمان شخصی میشد. از دیگر ویژگیهای گیمپلی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- درخت مهارت کامل و مسیر پیشرفت قابل توسعه
- استفادهی خلاقانه از سیستم حرکتی در فعالیتهای غیررزمی مثل مسابقات و رقابتهای چندنفره
- طراحی حالتی مشابه تلفیق کوییدیچ و بسکتبال، با امکان پاس، شوت و دانک کردن توپ