استودیوی Virtuos: موفقیت خیره‌کننده نینتندو سوییچ ۲ ما را شگفت‌زده کرد

شنبه 14 تیر 1404 - 16:01
مطالعه 3 دقیقه
نینتندو سوییچ ۲ درکنار جوی‌کان‌ها
مدیران استودیوی Virtuos دیدگاه خود را نسبت به عملکرد فراتر از انتظار سوییچ ۲ مطرح کرده‌اند.
تبلیغات

استودیوی Virtuos که سابقه‌ای طولانی در صنعت ویدیو گیم دارد و روی آثاری همچون Cyberpunk 2077 ،Horizon Zero Dawn ،Dark Souls Remastered و L.A. Noire کار کرده، در گفت‌وگویی تازه با رسانه WCCFTech درباره موفقیت شگفت‌انگیز نینتندو سوییچ ۲ اظهار نظر کرده است. در این مصاحبه الکس هایز، مدیر تجاری Virtuos در آمریکای شمالی و اوئن اُگرِیدی، مدیر فنی استودیوی زیرمجموعه Black Shamrock دیدگاه‌های خود را نسبت به عملکرد فراتر از انتظار این کنسول مطرح کردند. اُگرِیدی با اشاره به اینکه موفقیت فروش سوییچ ۲ در چهار روز نخست فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است، توضیح داد که ترکیب جامعه هواداران وفادار نینتندو و رشد بازار بازی‌های دستی، به‌ویژه با ظهور کنسول‌هایی مانند استیم دک، سوییچ و ROG Ally نقش مهمی در این موفقیت داشته است.

به گفته او، تمایل روزافزون بازیکنان به تجربه بازی‌های AAA در حالت قابل‌حمل باعث شده است تا نینتندو سوییچ ۲ در جایگاهی قرار بگیرد که حتی می‌تواند از نسل قبلی خود فراتر برود: «با توجه به موفقیت شگفت‌انگیز سوییچ، انتظارات از عملکرد سوییچ ۲ به‌طور طبیعی بالا بود. نینتندو پایگاه گسترده‌ای از هواداران وفادار دارد. در عین حال بازار بازی‌های دستی در حال رشد است و منظورم گوشی‌های هوشمند نیست. سوییچ اصلی، استیم دک و سایر کنسول‌های دستی قدرتمند، همگی به رشد این بازار کمک کرده‌اند. بازیکنان به‌طور فزاینده‌ای خواهان تجربه بازی‌های AAA در حالت قابل‌حمل هستند و به همین دلیل فکر می‌کنم سوییچ ۲ می‌تواند از نسل قبل فراتر برود. این موفقیت به‌واسطه ماهیت کنسول‌های نینتندو - با سابقه‌ای طولانی در نوآوری و تجربه‌های منحصربه‌فرد - و همچنین پاسخ‌گویی به تقاضای روزافزون برای بازی‌های قابل‌حمل رقم خورده است؛ ترکیبی از آثار مستقل، انحصاری‌های نینتندو و اکنون حتی بلاک‌باسترهای AAA.»

در ادامه، الکس هایز نیز اظهار داشت که هرچند بسیاری انتظار فروش بالای نینتندو سوییچ ۲ را داشتند، اما هیچ‌کس نمی‌توانست سرعت بی‌سابقه فروش آن در چند روز اول را به‌درستی پیش‌بینی کند. او این موفقیت را نتیجه تجربه سال‌ها طراحی و تکرار ایده‌های موفق توسط نینتندو دانست؛ از دوران NES تا SNES و حتی تجربه کمتر موفق Wii U که سرانجام در نسخه اول سوییچ به بلوغ رسید: «سوییچ ۲ از نظر طراحی یکی از تداومی‌ترین کنسول‌های نینتندو در طول تاریخ است؛ مشابه با انتقال از NES به SNES. نینتندو تاکنون کنسولی با پسوند «۲» در نام خود عرضه نکرده بود. در اینجا تصمیمی استراتژیک اتخاذ شد و آن هم ساخت محصولی مشابه اما ارتقاءیافته، بر پایه موفقیت و برند قدرتمند سوییچ بود. ارزش نینتندو سوییچ ۲ بلافاصله برای بازیکنان روشن است و تجربه‌ای بسیار پخته‌تر را نسبت به عرضه‌های نه‌چندان موفقی مثل Wii U ارائه می‌دهد.»

او همچنین مدیریت دقیق زنجیره تأمین توسط نینتندو را یکی از عوامل کلیدی موفقیت کنسول دانست؛ به‌ویژه در مقایسه با مشکلات تأمین پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در زمان همه‌گیری کووید که باعث کمبود گسترده در بازار شده بود: «یکی دیگر از عوامل کلیدی موفقیت سوییچ ۲، مدیریت مؤثر زنجیره تأمین بود که اطمینان حاصل کرد تعداد کافی از دستگاه‌ها در زمان عرضه در دسترس باشد. عرضه‌های قبلی رقبا به‌شدت تحت تأثیر کمبود تأمین قرار گرفت و برای ماه‌ها با کمبود موجودی مواجه بودند؛ اما نینتندو با برنامه‌ریزی از پیش، همکاری با تأمین‌کنندگان جدید و اصلاح مکان‌های تولید، توانست تقاضای بالای بازار را به‌خوبی پاسخ دهد.»

نینتندو سوییچ ۲ رسما در اوایل ماه گذشته میلادی عرضه شد و تنها طی چهار روز نخست، رکورد سریع‌ترین فروش در میان کنسول‌های نینتندو را شکست. حال با چنین شروع قدرتمندی و استقبال گسترده بازار، به‌نظر می‌رسد این کنسول نه تنها موفقیت سوییچ اصلی را ادامه داده است، بلکه گام بلندی را نیز در مسیر تثبیت جایگاه نینتندو در بازار بازی‌های قابل‌حمل برداشته است. لطفا برای دریافت اطلاعات رسمی و تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات