هدف بلندپروازنه EA برای Battlefield 6: رسیدن بازی به ۱۰۰ میلیون بازیکن
به نقل از اینسایدرگیمینگ، بهنظر میرسد که Electronic Arts تمام توان خود را برای احیای مجموعهی Battlefield بهکار گرفته است. این شرکت با گردآوردن صدها توسعهدهنده از استودیوهای مختلف، ساخت نسخهی بعدی این مجموعه را تحت نام رمز Project Glacier در دستور کار قرار داده است؛ نسخهای که قرار است به گفتهی منابع داخلی، پرهزینهترین و عظیمترین بازی تاریخ این فرنچایز باشد.
طبق گزارشی تازه از Ars Technica که براساس ادعاهای منابع آگاه نگارش شده، رهبری ارشد EA هدفی جاهطلبانه را برای این بازی در نظر گرفتهاند و آنن رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر است. رقمی که نهتنها فراتر از تمامی نسخههای قبلی بتلفیلد است، بلکه آن را در کنار غولهایی مثل Call of Duty و Fortnite قرار میدهد.
گزارش مذکور تأکید دارد که بیشترین موفقیت مجموعه تا به امروز مربوط به Battlefield 1 است که توانسته احتمالا بیش از ۳۰ میلیون نسخه بفروشد. در مقابل بازی Battlefield 2042 که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، تا سال ۲۰۲۲ تنها ۲۲ میلیون کاربر جذب کرده است.
یکی از کارمندان EA در گفتوگو با Ars Technica گفته است: «بدیهی است که بتلفیلد هیچگاه به چنین ارقامی نرسیده است. حتی در بازار فعلی و با همهی تلاشهایی که کردهایم، هیچکدام از دادههای کیفی یا تحقیقات بازار، حاکی از این نیست که بتوانیم به چنین هدفی نزدیک شویم.»
بااینحال امیدواری مدیران EA همچنان پابرجاست. آنها معتقدند بخش بتل رویال رایگان بازی، عمدهی این جامعهی کاربری را به خود جذب خواهد کرد و حتی تصور میکنند که بدون ضربه زدن به فروش سایر رقبا، میتوانند سهم بزرگی از بازار را در اختیار بگیرند.
گفته میشود که Battlefield 6 یا همان Project Glacier در سال ۲۰۲۳ دارای بودجهای نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار بوده و این عدد آن را به بزرگترین سرمایهگذاری EA در این مجموعه تبدیل کرده است. بااینحال، منابع داخلی اذعان داشتهاند که حتی بسیاری از کارکنان کهنهکار DICE نیز نسبت به واقعبینانه بودن اهداف تعیینشده تردید دارند.
در پایان گزارش، آمده که بازی احتمالاً پیش از فروردین ۱۴۰۵ عرضه خواهد شد؛ اما اینکه آیا این حجم عظیم بودجه، تیم توسعه و تبلیغات قادر خواهد بود اعتماد از دسترفتهی جامعهی Battlefield را بازگرداند یا خیر، پرسشی است که تنها زمان پاسخ آن را مشخص خواهد کرد.