سازنده Dying Light ساخت دو بازی را لغو کرد
به نقل از VGC، استودیو لهستانی تکلند، سازندهی سری Dying Light بهتازگی با ضرر مالی قابلتوجهی مواجه شده و ظاهراً در پی آن، توسعهی چند پروژه را متوقف کرده است. براساس گزارش رسانهی لهستانی Puls Biznesu، تکلند در سال مالی اخیر با ضرری معادل ۱۳۰ میلیون زلوتی لهستان (حدود ۳۷.۳ میلیون دلار آمریکا) روبهرو شده است. طبق این گزارش، دلیل اصلی این زیان، «تصمیم به توقف توسعهی دو پروژه» عنوان شده است.
بااینحال هنوز مشخص نیست که این پروژهها دقیقاً کدام بازیها بودهاند. در سال ۲۰۲۲، تکلند اعلام کرده بود که در حال ساخت یک نقشآفرینی جهانباز با تم فانتزی است. اگرچه اطلاعات کمی دربارهی این بازی منتشر شد، اما استودیو اعلام کرده بود که تیمی جدید با حضور چندین کهنهکار صنعت بازیسازی برای توسعهی این پروژه تشکیل داده است. از جمله اعضای این تیم میتوان به بارتوش اوخمان، کارگردان بخش جهانباز Cyberpunk 2077 و The Witcher 3، کارولینا استاخیرا، مدیر روایت The Witcher 2 و 3 و آرکادیوش بوروویک، طراح ارشد روایت این دو بازی اشاره کرد.
پاول مارچفکا، مدیرعامل تکلند سال گذشته گفته بود: «بازی جهانباز ما با فضای فانتزی، در حال شکلگیری به چیزی واقعاً خاص است. هدف ما این است که این اثر، درخور عنوان نخستین IP جدیدمان طی نزدیک به یک دهه باشد.»
در همین حال، تکلند اوایل امسال اعلام کرده بود که قصد دارد مجموعهی Dying Light را با پروژههای متعددی گسترش دهد. اما در پی توقف دو پروژهی اخیر، اکنون مشخص نیست که کدام یک از این طرحها به مرحلهی نهایی خواهند رسید.
آخرین بازی منتشرشدهی این استودیو، Dying Light 2: Stay Human بود که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان و فروش قابلتوجهی همراه بود؛ بهگونهای که تنها در ماه نخست عرضه، بیش از پنج میلیون نسخه از آن به فروش رسید.
بازی بعدی این استودیو تحت عنوان Dying Light: The Beast قرار است تابستان امسال منتشر شود. این بازی در ابتدا بهعنوان محتوای داستانی برای Dying Light 2 معرفی شده بود اما طبق اعلام تکلند، پس از دو سال توسعه، به اثری مستقل و کاملاً جداگانه تبدیل شده است.