خالق بانجو کازویی استودیو Rare را پس از ۳۵ سال ترک کرد
به نقل از VGC، گرگ میلز، طراح ارشد و باسابقهترین چهرهی استودیوی Rare، پس از بیش از ۳۵ سال فعالیت در این شرکت، قصد دارد از سمت خود کنارهگیری کند. این خبر را منابع آگاه در گفتوگو با رسانهی VGC اعلام کردهاند. طبق گفتهی چندین نفر از کارکنان Rare، میلز تصمیم گرفته پس از لغو توسعهی Everwild از این استودیو جدا شود؛ پروژهای که از سال ۲۰۲۱ و پس از بازسازی ساختار تیم، توسط او هدایت میشد.
در کنار میلز، لوییز اوکانر، تهیهکنندهی اجرایی Everwild و یکی دیگر از چهرههای باسابقهی Rare نیز شرکت را ترک خواهد کرد. اوکانر نخستینبار در توسعهی Conker’s Bad Fur Day برای نینتندو ۶۴ حضور داشته و طی دو دههی گذشته نقش مهمی در پروژههای مختلف ریر ایفا کرده است.
گرگ میلز نخستینبار در اوایل دههی ۹۰ میلادی به Rare پیوست و بازی Solar Jetman نخستین پروژهی او در این استودیو بود. اما شهرت واقعی او با طراحی مجموعههای موفقی چون Donkey Kong Country، Banjo-Kazooie، Banjo-Tooie، Grabbed by the Ghoulies و Viva Piñata بهدست آمد. در دوران مالکیت مایکروسافت نیز، او در توسعهی Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts، Kinect Sports و همچنین بهعنوان کارگردان خلاق Sea of Thieves نقش داشت. بهطور کلی، میلز در ساخت نزدیک به ۳۰ بازی مختلف در Rare نقش کلیدی ایفا کرده است.
اگر خبر خروج او تأیید شود، این اتفاق بهنوعی پایان یک دورهی تاریخی در استودیوی Rare خواهد بود؛ استودیویی که با عناوینی مانند GoldenEye 007 و Battletoads به شهرت رسید و از سال ۲۰۰۲ زیر نظر مایکروسافت فعالیت میکند. امروزه، تنها تعداد محدودی از اعضای قدیمی Rare از دوران پیش از تملک مایکروسافت در این استودیو باقی ماندهاند.
مایکروسافت روز چهارشنبه، ۱۱ تیر، در قالب ایمیلی از سوی مت بوتی، مدیر Xbox Game Studios اعلام کرد که بازیهای Perfect Dark و Everwild بهطور رسمی لغو شدهاند. همچنین چندین پروژهی معرفینشدهی دیگر متوقف و استودیوی The Initiative بهطور کامل تعطیل شده است. بوتی در بیانیهای داخلی گفت:
«این تصمیمات بخشی از تلاش گسترده برای بازنگری در اولویتها و تمرکز منابع هستند تا تیمهایمان بتوانند در چشمانداز متغیر صنعت بازی، با موفقیت پیش بروند. ما این تصمیمات را با سبکسنگینکردن فراوان اتخاذ کردیم، چرا که هر پروژه و تیم، حاصل سالها تلاش، خلاقیت و تعهد بودند.»