بازی Everwild لغو شد
براساس گزارش اختصاصی VGC، شرکت رِیر (Rare) پروژهی بلندپروازانهی خود، Everwild را پس از بیش از یک دهه توسعه، لغو کرده است. این تصمیم در پی موج جدید تعدیل نیروهای گستردهی مایکروسافت و ایکسباکس اتخاذ شده که رسماً در روز چهارشنبه اعلام شد.
به گفتهی منابع نزدیک به پروژه، اعضای تیم Everwild در روزهای گذشته از این تصمیم باخبر شدهاند. همچنین برخی از کارکنان استودیوی Rare نیز احتمالا بهدلیل این بازسازی ساختاری گسترده، شغل خود را از دست خواهند داد. این تغییرات در راستای بازنگری کلی در وضعیت تیم توسعهدهندهی Sea of Thieves صورت گرفته است.
بازی Everwild از همان ابتدا با عدم وضوح در مسیر طراحی و توسعه روبهرو بود. در سال ۲۰۲۱، منابعی به VGC گفته بودند که پروژه عملاً از ابتدا ریبوت شده و طراحی اصلی بازی کاملاً دگرگون شده است.
Everwild اولینبار در نوامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و پس از آن، تنها در جولای ۲۰۲۰ یک تریلر جدید از آن منتشر شد. در سالهای بعد هیچ بهروزرسانی مشخصی از وضعیت بازی ارائه نشد. بااینحال فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، اوایل امسال تاکید کرده بود که روند توسعه بازی Everwild ادامه دارد.
در دوران بازطراحی مجدد بازی، گرگ مِیلز، طراح باسابقهی استودیوی Rare، بهعنوان مدیر پروژه منصوب شد. میلز سابقهی رهبری طراحی عناوینی همچون Donkey Kong Country، Banjo-Kazooie، Viva Piñata و Sea of Thieves را در کارنامه دارد. با این حال، حتی حضور او نیز نتوانست مسیر مشخصی برای پروژه Everwild رقم بزند.
استودیوی Rare که در سال ۱۹۸۵ در بریتانیا تأسیس شد، سابقهای درخشان در توسعهی آثار کلاسیکی نظیر GoldenEye 007، Battletoads و Banjo-Kazooie دارد. این استودیو در سال ۲۰۰۲ به تملک مایکروسافت درآمد و از آن زمان، تحت برند ایکس باکس آثاری چون Kameo، Viva Piñata، Kinect Sports و Sea of Thieves را عرضه کرده است. اما اکنون با لغو Everwild، آیندهی این استودیو و پروژههای جدیدش در هالهای از ابهام قرار گرفته است.