هیدئو کوجیما آرزو دارد در ایستگاه فضایی بینالمللی بازی بسازد
هیدئو کوجیما، کارگردان بازیهای ویدیویی و خالق مجموعههای Metal Gear Solid و Death Stranding، از آرزوی دیرینهاش برای سفر به ایستگاه فضایی بینالمللی سخن گفت. کوجیما هدف از این سفر را نه تنها تحقق یک رویا، بلکه توسعه یک بازی ویدیویی منحصربهفرد در فضا عنوان کرده است، ایدهای که از آن با نام بیماری تام کروز یاد میکند.
به نقل از Gamingbolt، هیدئو کوجیما که علاوهبر آثار نمادینش در صنعت بازی به خاطر شخصیت خاص و گاه عجیبش نیز شهرت دارد، در جشنواره فیلم سیدنی از تمایلش برای رفتن به فضا و ساخت بازی در آنجا صحبت کرد. کوجیما در این باره گفت: «میخواهم به درستی آموزش ببینم، نحوه اتصال به ایستگاه را یاد بگیرم، به ایستگاه فضایی بینالمللی بروم و چند ماه آنجا بمانم. من دانشمند نیستم، اما احتمالا میتوانم در فضا بازی بسازم. میخواهم اولین نفر باشم. فضانوردان بالای ۶۰ سال زیادی وجود دارند، پس فکر میکنم این کار امکانپذیر است.»
کوجیما تأکید کرد که این سفر برای او صرفا یک بازدید تفریحی نیست، بلکه قصد دارد پس از رسیدن به فضا، فعالیت سازندهای داشته باشد. او این حس را به بیماری تام کروز تشبیه کرد؛ اشارهای به تمایل این بازیگر به انجام کارهای خطرناک و بدلکاریهای حماسی در فیلمهایش که به گفته کوجیما، تام کروز ارزش خود را در به خطر انداختن جانش پیدا میکند. این رویکرد متفاوت کوجیما، نشاندهنده جاهطلبی و خلاقیت بیحد و حصر اوست.
کوجیما اخیرا درباره حضور خود در بازی Death Stranding 2: On the Beach نیز صحبت کرده بود. او در پاسخ به این سوال که آیا کارکنانش در استودیوی کوجیما پروداکشنز، صحنههایی از او را در بازی قرار دادهاند، با خنده پاسخ داد: «من همه اینها را خودم قرار دادم.» او ادامه داد: «حتی اگر به کارکنان میگفتم لطفا اینها را بگذارید!، آنها فقط میگفتند ها؟ و خودشان را به ندانستن میزدند.»
در حالی که کوجیما مشغول جشن گرفتن انتشار بازی جدید استودیوی خودش است، از اظهار نظر درباره سایر رویدادهای صنعت بازی نیز غافل نمانده است. او در ماه ژوئن اشاره کرده بود که اعتقاد دارد استودیو Sandfall Interactive، سازنده بازی Clair Obscur: Expedition 33 اندازه ایدهآلی دارد. کوجیما با اشاره به افزایش تعداد کارکنان استودیوی خودش به بیش از ۲۰۰ نفر، گفته بود که تیم ۳۳ نفره سندفال اینتراکتیو بههمراه یک سگ، اندازه ایدهآل او برای خلق یک اثر است: «خلق [بازی] اکنون بسیار بزرگتر شده است. این تقریبا یک جنگ است بین اینکه چقدر میتوانید با یک تیم کوچک کارآمد باشید، اما مجبورید آن را بسیار بزرگ بسازید.»
لازم به ذکر است که توسعه بازی Clair Obscur: Expedition 33 تنها توسط تیم داخلی سندفال انجام نشده و این استودیو از چندین شرکت پشتیبانی خارجی برای جنبههای مختلف توسعه بازی، از جمله ضبط حرکت، مدلسازی سهبعدی، انیمیشن و کنترل کیفیت استفاده کرده است.
بازی Death Stranding 2: On the Beach هفته گذشته بهطور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شد.