سازنده Rematch به دنبال تقلید از Rocket League یا فیفا نیست
به نقل از گیمینگبولت، استودیو Sloclap که با توسعه بازی مبارزهای و رزمی Sifu بین بازیکنها بیشتر شناخته شد، اخیرا موفقیت زمان عرضه بازی ورزشی و فوتبالی جدیدش بهنام Rematch را جشن گرفته است. در همین راستا پیِر تارنو، کارگردان خلاق استودیو، در مصاحبهای با مجله Edge خاطرنشان کرد که این استودیو قبل از انتشار بازی Sifu در سال ۲۰۲۲، در حال ایدهپردازی برای بازی Rematch بوده است.
به گفتهی تارنو تصمیم برای توسعه بازی Rematch مدتها قبل از انتشار بازی Sifu گرفته شده بود. این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد که استودیو Sloclap از ریسک کردن برای توسعه پروژهای جدید دوری نمیکند؛ به همین خاطر توسعهدهندگان موفق شدند تا پس از توسعه یک بازی اکشن تکنفره و رزمی به سراغ ساخت یک بازی ورزشی و چندنفره بروند.
تارنو در ادامه توضیح داد: «مسئله ما این نبود که پس از موفقیت خیلی خوب Sifu باید چه کار کنیم؛ چراکه نمونههای اولیه از طراحی بازی Rematch توسط تیم کوچکی از توسعهدهندگان Sloclap همزمان با ساخت Sifu تولید شده بودند. تصمیم برای کار روی محصولی که کاملا با پروژههای احتمالی آینده ما مغایرت داشت، به این دلیل گرفته شد که برای استودیو ما دنبال کردن مسیرهای امن حکم نابودی را دارد. همچنین من فکر میکنم که بازیکنها امروزه بهدنبال تجربههای جدید و اورجینال هستند.»
باتوجهبه اینکه بازی Rematch برای تجربههای ورزشی و چندنفره توسعه یافته است، میتوان ردپای الهام گرفتن توسعهدهندگان آن از آثار موفقی نظیر فیفا و حتی Rocket League را مشاهده کرد. بااینحال تارنو توضیح داد که این بازیها در زمینههای رقابتی تبدیل به غولهای متفاوتی شدهاند و کار خود را به خوبی انجام میدهند، بااینحال سازنده Rematch تمایل دارد که کاری متفاوت نسبت به این بازیها انجام دهد.
بازی Rematch تنها چند روز پیش برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شد. همچنین بازیکنهای کامپیوتر و ایکس باکس میتوانند از طریق سرویس گیم پس به تجربه این بازی بپردازند. با اعلام سازنده، بازی Rematch شروع فوقالعادهای را رقم زد و تنها در یک روز به آمار بیش از یک میلیون بازیکن منحصربهفرد دست یافت.