بازی MindsEye شروع فاجعه باری داشته است
به نقل از GamingBolt، ماه ژوئن ۲۰۲۵ با انتشار بازیهای بزرگی از جمله Death Stranding 2: On the Beach اثر جدید هیدئو کوجیما همراه بود، اما در ابتدای همین ماه شاهد یکی از بدترین شکستها نیز بودیم: بازی MindsEye از استودیو Build A Rocket Boy که بهمحض عرضه با موجی از نقدهای منفی مواجه شد.
عملکرد ضعیف، باگهای متعدد و گیمپلی بیرمق باعث شد این بازی بهطور گسترده توسط منتقدان و بازیکنان رد شود. طبق گزارش Ampere Analysis (منتشر شده توسط The Game Business)، تعداد بازیکنان MindsEye اندکی کمتر از ۲۵۰ هزار نفر بوده که از این میان حدود ۱۵۰ هزار نفر در پلی استیشن 5 بازی را تجربه کردهاند؛ نکتهای کنایهآمیز، چون سونی حتی هزینه خرید بازی را به بسیاری از بازیکنان بازگردانده است.
در پلتفرم استیم تعداد بازیکنان تنها به ۳۵ هزار نفر میرسد؛ رقمی نگرانکننده، بهخصوص باتوجهبه اینکه ابزار Build.MindsEye که به کاربران امکان تولید محتوای شخصیسازیشده میدهد، فقط در نسخهی پی سی بازی MindsEye قابل دسترسی است. این ابزار، یکی از ارکان اصلی برنامهریزی بلندمدت استودیو برای بقا و توسعه بازی بود.
با وجود انتشار چندین بهروزرسانی برای بهبود وضعیت فنی بازی، این تلاشها ممکن است خیلی دیر صورت گرفته باشند. گزارشهایی منتشر شده که نشان میدهد استودیو در حال آغاز اخراجهای گستردهای است که بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان را در بر خواهد گرفت.
برنامهی آینده بازی MindsEye شامل مواردی چون مأموریتهای رایگان، بخش چندنفره آزاد (Free Roam Multiplayer) و حتی دنبالهای برای بازی بود. بااینحال، اکنون همهی اینها در هالهای از ابهام قرار گرفتهاند.