سیدی پراجکت بهدنبال جهش فنی و بصری در The Witcher 4 است
از زمان عرضه بازی The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵، یک نسل کاملا جدید از کنسولها وارد بازار شده و جایگاه خود را تثبیت کردهاند. اکنون استودیوی لهستانی سیدی پراجکت قصد دارد این جهش نسلی را بهوضوح در بازی جدید خود، The Witcher 4 منعکس کند. در گفتوگویی با وبسایت گیمز رادار، یان هرمانوویچ، مدیر تولید بخش مهندسی در پروژه The Witcher 4 توضیح داد که تیم توسعه در حال کار روی تحقق یک تغییر نسلی واقعی در زمینه سختافزار، موتور بازیسازی و فناوری میان ویچر ۳ و ویچر ۴ هستند. هرمانوویچ میگوید: «ما میخواهیم این جهش نسلی را به درستی انجام دهیم. جاهطلبی ما این است که از تمام ظرفیت سختافزاری ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۵ بهرهبرداری کرده و واقعا تجربهای نسلنهمی خلق کنیم.»
برای رسیدن به این هدف، توسعهدهندگان The Witcher 4 زمان زیادی را صرف تحلیل یکی از متراکمترین شهرهای The Witcher 3، یعنی نوویگراد کردهاند. هرمانوویچ در این رابطه گفت: «به آنچه در گذشته ساخته بودیم نگاه کردیم؛ اینکه چه چیزهایی در آن خوب بودند و چه کارهایی را به دلیل محدودیتهای فنی نمیتوانستیم انجام دهیم. اکنون قصد داریم سطح تراکم NPCها را بهشکل قابلتوجهای افزایش دهیم؛ بهویژه در مقایسه با نوویگراد. ما کورکورانه به این مسیر پا نگذاشتهایم. کاملا آگاه هستیم که چالشها چیست و هر لحظه با برنامه پیش میرویم.»
نمونهای از این سطح از تراکم محیطی و پویایی شهرها را میتوان در دموی فنی بازی مشاهده کرد؛ دمویی که توسط سیدی پراجکت و تیم آنریل انجین شرکت اپیک گیمز تهیه شد و شهر جدیدی به نام Valdrest را به نمایش گذاشت. در این دمو شخصیت سیری در حالی که در کوچهپسکوچههای این شهر پرجمعیت حرکت میکرد، با NPCهایی مواجه میشد که در حال انجام امور روزمره خود بودند.
این دموی فنی بیشتر برای نمایش قابلیتهای موتور Unreal Engine 5.6 طراحی شده بود؛ از جمله استفاده از سیستم MetaHuman Creator برای طراحی چهرهها و Nanite Foliage برای پوشش گیاهی واقعگرایانه. طبق اطلاعات منتشرشده، این دمو از ۳۰۰ کاراکتر انیمیشنی اسکلتدار (Skeletal Mesh Agents) برای بازنمایی رفتار NPCها استفاده میکرد. یولیوس گیربیگ، انیماتور فنی ارشد پروژه در مصاحبهای به برخی از قابلیتهای جدید این موتور اشاره کرد و گفت که با وجود اینکه زیاد به کدنویسی نمیپردازد، اکنون قادر است صدها شخصیت را طراحی و اصلاح کند. گیربیگ گفت:
«این موتور، من را یک هنرمند آزاد کرده است. حالا با استفاده از این ابزارها میتوانم پروژههایی در مقیاس خیلی بزرگتر را تصور و پیادهسازی کنم. استفاده از ویژگیهایی مثل Nanite Foliage به ما اجازه میدهد جنگلهایی عظیم یا هرچیزی که در ذهن داریم را خلق کنیم و این برای همه قابل استفاده خواهد بود.» بازی مورد انتظار The Witcher 4 هماکنون برای پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی در حال توسعه است؛ اما هنوز تاریخ عرضهای برای آن اعلام نشده است. لطفا برای دریافت اطلاعات رسمی و تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt