بازی Onimusha: Way of the Sword جهان باز و سولزلایک نخواهد بود

پنج‌شنبه 29 خرداد 1404 - 23:13
مطالعه 3 دقیقه
سلاخی شیاطین در بازی Onimusha: Way of the Sword
کارگردان بازی Onimusha: Way of the Sword می‌گوید که طرفداران نباید منتظر یک بازی جهان باز یا سولزلایک باشند.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt،‌ استودیوی کپکام در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود تأیید کرده که بازی Onimusha: Way of the Sword، اثری با ساختار سولزلایک یا جهان‌باز نخواهد بود. این موضوع در مصاحبه‌ای با رسانه‌ی Automaton توسط ساتورو نیهی، کارگردان بازی مطرح شده است.

نیهی در این گفت‌و‌گو توضیح داد: «Way of The Sword نه یک بازی جهان‌باز است و نه عنوانی با ساختار سخت‌گیرانه‌ی مرگ و تکرار. هدف ما این بود که اثری طراحی کنیم که نه‌تنها بازیکنان حرفه‌ای سبک اکشن، بلکه کسانی که فکر می‌کنند در این سبک مهارتی ندارند، هم از تجربه‌ی آن لذت ببرند. تمرکز اصلی ما روی نمایش برخورد شمشیرها از طریق گیم‌پلی بوده است.»

مجموعه‌ی Onimusha همیشه با تکیه بر مبارزات نزدیک شناخته شده و ویژگی‌هایی مانند پرِی کردن (دفع ضربه) و جاخالی دادن از ارکان اصلی دفاع شخصیت‌های آن بوده‌اند. بااین‌حال، سبک سریع و پویای این آثار تا حد زیادی از دوران کنونی بازی‌های ویدیویی فاصله گرفته و تنها در عناوینی مانند Devil May Cry و Bayonetta باقی‌مانده است.

در بازی Onimusha: Way of the Sword بازیکن می‌تواند با زمان‌بندی دقیق، ضربات دشمن را دفع کرده و با استفاده از مکانیزمی به نام Break Issen، ضد حمله‌ای مرگ‌بار اجرا کند. این سیستم باعث می‌شود دشمنان ضعیف تنها با یک ضربه از بین بروند و اعضای بدن دشمنان بزرگ‌تر نیز قابل تخریب باشند.

نیهی تأکید کرد: «توانایی نابود کردن دشمنان ضعیف با اجرای Issen از ویژگی‌های نمادین این سری است و در بازی جدید نیز حضور دارد. از سوی دیگر، برخی مکانیزم‌ها مانند استفاده از Oni Gauntlet و توانایی جذب روح دشمنان نیز بازگشته‌اند. این ویژگی‌ها بخش مهمی از هویت سری Onimusha هستند.»

در ادامه‌ی مصاحبه، نیهی و آکیهیتو کاداوکی، تهیه‌کننده‌ی بازی فاش کردند که به‌دست آوردن حقوق استفاده از چهره‌ی توشیرو میفونه، بازیگر افسانه‌ای سینمای ژاپن دو سال زمان برده است. شخصیت اصلی بازی به‌نام موساشی میاموتو با الهام از چهره‌ی میفونه طراحی شده است.

نیهی در این خصوص گفت: «برای پیدا کردن تصویری که واقعاً حس یک سامورایی واقعی را منتقل کند، به سراغ فیلم‌های کلاسیک ژاپنی رفتیم. به کسی نیاز داشتیم که در گل و خون بجنگد؛ و تصویری که همیشه از یک سامورایی واقعی در ذهنم نقش می‌بست، توشیرو میفونه بود.»

کاداوکی نیز اضافه کرد: «باتوجه‌به اینکه شخصیت موساشی بارها در آثار مختلف بازآفرینی شده، تصمیم گرفتیم نسخه‌ی تازه‌ای از او خلق کنیم؛ شخصیتی که از پایه متفاوت باشد. برای همین، مصمم بودیم که از چهره‌ی میفونه استفاده کنیم. نتیجه‌ی کار بسیار رضایت‌بخش بود و به نظرم با قهرمانی روبه‌رو هستیم که شایسته‌ی ادامه‌ی این مجموعه است.»

بازی Onimusha: Way of the Sword قرار است در سال ۲۰۲۶ برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن ۵، ایکس‌ باکس سری ایکس | اس و پی سی عرضه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات