جی تی ای ۶ راه درازی برای رسیدن به داستان نهایی طی کرد
بازی Grand Theft Auto 6 بهعنوان یکی از بزرگترین پروژههای صنعت بازیهای ویدیویی کماکان مراحل توسعه را پشت سر میگذارد و برای عرضه در سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است. اما تازهترین گزارشها حکایت از چالشهای جدی در روند ساخت جی تی ای ۶ دارند؛ چالشهایی که حتی باعث شده است تا دن هوسر، یکی از چهرههای کلیدی شرکت راکاستار گیمز، از سمت خود کنارهگیری کند.
اینسایدر-گیمینگ با استناد به اطلاعات انتشاریافته در وبسایت مدیوم گزارش داد که داستان GTA 6 در ابتدا چندینبار مورد بازنویسی و تغییر قرار گرفته و سه نسخه متفاوت از فیلمنامه توسط شرکت تیک-تو اینتراکتیو رد شده است که نشان از پیچیدگی و حساسیت کار روی این پروژه عظیم دارد.
اولین نسخه فیلمنامه جیتیای ۶ روایتگر داستانی کارآگاهی و پرهیجان با محوریت سه کاراکتر اصلی بود؛ داستانی که از حمایت تیم توسعه برخوردار بود و تا پایان سال ۲۰۱۶ مراحل توسعه را طی کرد، اما درنهایت بهدلیل «فضای بیش از حد تاریک» و «عدم تطابق با انتظارات مدیران» کنار گذاشته شد.
نسخه دوم فیلمنامه روی دو شخصیت متمرکز شد: یک زن پلیس و دستیار یک قاچاقچی مواد مخدر که مشابه ترور در جیتیای ۵ شخصیتی بیثبات بود. این طرح پس از ۱۸ ماه توسعه تایید نشد.
نسخه سوم فیلمنامه GTA 6 شباهتهایی با نسخه دوم داشت، اما اینبار شخصیت زن پلیس با مردی آفریقاییتبار جایگزین شده بود؛ سربازی سابق که پس از آزادی از زندان بهتدریج وارد دنیای جرم و جنایت میشود. این نسخه در ماه مارس ۲۰۱۹ کنار گذاشته شد؛ درحالیکه دن هوسر تصمیم گرفت تا مدتی از پروژه فاصله بگیرد و سپس از سمت معاون بخش خلاقیت راکاستار کنارهگیری کرد.
این اطلاعات از سوی یک منبع غیررسمی منتشر شده است، اما میتواند توضیح دهد که چرا روند توسعه جیتیای ۶ تا این اندازه طولانی و چالشبرانگیز بوده است. این اطلاعات با گزارشهای قبلی مبنیبر تولید پروژهای با اسم رمز Project Americas همخوانی دارد؛ پروژهای که تصور میشد شامل چندین شهر و شخصیت باشد، اما نهایتا راکاستار تمرکز داستان را روی دو شخصیت محدود کرد.