بازی Final Fantasy 16 روی ایکس باکس سری ایکس با وضوح ۷۲۰p اجرا می‌شود

دوشنبه 26 خرداد 1404 - 18:34
مطالعه 2 دقیقه
Clive در بازی Final Fantasy 16
بررسی نسخه‌ی ایکس‌ باکس بازی Final Fantasy 16 کاهش کیفیت گرافیکی در مقابل پایداری نرخ فریم‌ بازی را نشان می‌دهد
تبلیغات

به نقل از VGC، پس از یک سال انتظار، بازی Final Fantasy 16 که در ابتدا به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ عرضه شده بود، سرانجام برای ایکس‌باکس سری ایکس | اس منتشر شد. اما طبق بررسی جدید Digital Foundry، نسخه‌ی ایکس‌باکس از نظر فنی با چالش‌هایی جدی مواجه است.

در گزارش منتشرشده، کارشناسان دیجیتال فاندری به بررسی چندین صحنه‌ی ابتدایی از بازی پرداخته‌اند و به اختلاف‌های محسوس میان نسخه‌های پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس اشاره می‌کنند. بر اساس این تحلیل، وضوح تصویر در ایکس‌ باکس به‌صورت دائمی پایین‌تر از نسخه‌ی پلی‌استیشن است. در یکی از نمونه‌ها، یک صحنه روی پلی‌استیشن ۵ با وضوح ۱۴۴۰p رندر شده است، درحالی‌که همان صحنه روی ایکس‌ باکس سری ایکس با وضوح ۱۲۲۴p اجرا می‌شود.

همچنین گفته شده جزییات پوشش گیاهی در نسخه‌ی ایکس‌ باکس دچار اشکال است و درختان و بوته‌ها در برخی نقاط «شکسته» یا ناقص به‌نظر می‌رسند؛ مشکلی که در نسخه‌ی پلی‌استیشن مشاهده نمی‌شود.

در حالت Performance Mode، اختلاف‌ها باز هم بیشتر می‌شود. این حالت با هدف افزایش نرخ فریم اجرا می‌شود و در پلی‌ استیشن ۵ با وضوح ۱۰۸۰p همراه است، اما در ایکس‌باکس به ۷۲۰p کاهش می‌یابد. با‌این‌حال، در‌حالی‌که نسخه‌ی پلی‌ استیشن نرخ فریمی متغیر بین ۴۵ تا ۶۰ فریم بر ثانیه دارد، نسخه‌ی ایکس‌ باکس با وجود وضوح پایین‌تر، گیم‌پلی پایداری با نرخ ۶۰ فریم ارائه می‌دهد. البته تمام نسخه‌های بازی، صحنه‌های سینمایی را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کنند.

این بررسی‌ها در حالی منتشر شده‌اند که اسکوئر انیکس در جریان شوکیس اخیر ایکس باکس اعلام کرد نسخه‌ی Final Fantasy 7 Remake Intergrade پس از پنج سال برای کنسول‌های ایکس‌ باکس منتشر خواهد شد. پیش از آن نیز در فروردین ۱۴۰۴ تأیید شده بود که این بازی برای نینتندو سوییچ ۲ نیز عرضه خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد سیاست‌های اسکوئر انیکس دستخوش تغییر شده‌اند. این شرکت پیش‌تر در سپتامبر ۲۰۲۴ اعلام کرد که فروش Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth کمتر از حد انتظار بوده است و تصمیم دارد به‌جای تمرکز بر انحصارطلبی، به سمت استراتژی مولتی‌پلتفرم حرکت کند؛ رویکردی که ممکن است به افزایش دسترسی و فروش منجر شود، اما ظاهراً هنوز با چالش‌هایی در بهینه‌سازی همراه است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات