نینتندو سوییچ 2 رکورد PS4 و بزرگترین عرضه کنسول در آمریکا را شکست
به نقل از VGC، نینتندو سوییچ 2 رکورد جدیدی ثبت کرده و به بزرگترین هفتهی افتتاحیهی فروش در تاریخ سختافزار بازیهای ویدیویی در ایالات متحده دست یافته است. این رکورد که پیش از این در اختیار پلی استیشن 4 بود، اکنون به کنسول نینتندو منتقل شده که در هفتهی اول عرضه توانست ۱.۱ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ را در آمریکا به فروش برساند.
در ایالات متحده تقریبا ۸۰ درصد بازیکنانی که نینتندو سوییچ 2 را خریداری کردند، بازی Mario Kart World را نیز تهیه کردند. این خرید یا بهصورت فیزیکی و مستقل بوده یا بهصورت باندل سختافزاری که بازی به عنوان قسمتی از بستهبندی در آن موجود بود انجام شده است.
براساس دادههای Circana، سه بازی پرفروش فیزیکی در هفتهی افتتاحیهی عرضهی سوییچ 2 شامل بازی Mario Kart World، بازی Cyberpunk 2077 و نسخه نینتندو سوییچ 2 بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بودهاند. داستان موفقیت نینتندو سوییچ 2 در ژاپن نیز مشابه است و شاهد آغاز بسیار پرقدرتی بوده است.
مجله Famitsu آمار فروش سختافزار را برای هفتهی منتهی به ۱۸ خرداد منتشر کرده که پوششدهندهی چهار روز اول عرضهی سوییچ 2 در ژاپن است و نشان میدهد که حدود ۹۴۷,۹۳۱ کنسول به فروش رفته است. از آن جالبتر این است که این آمار احتمالاً شامل فروش در فروشگاه رسمی My Nintendo نینتندو نمیشود که به احتمال زیاد تعداد فروش در اولین عرضه در ژاپن را به بالای ۱ میلیون دستگاه خواهد رساند.
این آمار فروش نشان میدهد که سوییچ 2 بهطور قابل توجهی بزرگترین عرضهی کنسول در ژاپن بوده است. براساس Game Data Library، وبسایتی که دادههای فروش ژاپن را از منابع مختلف (از جمله فامیتسو) آرشیو میکند، کنسول قبلی که سریعترین فروش را در ژاپن داشت پلی استیشن 2 بود که کمی بیش از ۶۳۰,۰۰۰۰ واحد به فروش رسید.
اوایل این هفته، نینتندو اعلام کرد که سوییچ 2 در اولین چهار روز عرضه به طور جهانی ۳.۵ میلیون دستگاه فروخت و آن را به سریعترین فروش کنسول نینتندو و احتمالاً بزرگترین عرضهی کنسول در تاریخ تبدیل کرد. در مقایسه، پلی استیشن 5 در چهار هفتهی اول عرضه ۳.۴ میلیون و در هفت هفتهی اول ۴.۵ میلیون واحد ارسال (نه فروش) کرد، درحالیکه کنسول سونی با کمبود موجودی زیادی مواجه بود.
این آغاز بسیار قوی برای سوییچ 2 به نینتندو کمک خواهد کرد تا هدف خود را برای فروش ۱۵ میلیون واحد در سال اول تجاری خود تحقق بخشد یا حتی از این رقم عبور کند. تحلیگران بسیاری پیشبینی کردهاند که این کنسول از این هدف عبور میکند.