سونی از اشتباهات Concord درس گرفته است
هرمن هالست، مدیر استودیوهای پلی استیشن در جریان نشست تجاری اخیر پلی استیشن اعلام کرد که سونی به عرضه بازیهای لایو-سرویس روی پلی استیشن ۵ و کامپیوتر ادامه میدهد، اما تدابیری اندیشیده است تا اشتباهات گذشته بهخصوص تجربه ناموفق بازی Concord تکرار نشود. این شکست نهتنها ضربه بزرگی به پلی استیشن وارد کرد، بلکه باعث تعطیلی استودیو سازنده بازی شد.
هرمن هالست گفت: «ما همچنان روی بازیهای لایو-سرویس سرمایهگذاری میکنیم و Helldivers 2 نمونهای از موفقیت است. ما از موانع و مشکلات زیادی ازجمله کانکورد درس گرفتیم. فرایند توسعه و ارزیابی بازیهایمان را بازطراحی کردیم و اجازه نخواهیم داد که اشتباهات قبلی دوباره اتفاق بیفتد.»
بازی Concord پس از عرضه در ماه اوت ۲۰۲۴ با واکنشهای منفی مواجه شد و نتوانست مخاطبان زیادی جذب کند. این بازی تنها سه هفته پس از عرضه از دسترس خارج شد و هزینه خرید به بازیکنها بازگردانده شد. گزارشهایی مبنیبر بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری کانکورد توسط کریس درینگ رد شد، اما شکست این بازی ضربه بزرگی به برنامههای سونی در حوزه لایو-سرویس وارد کرد.