عرضه بازی‌های انحصاری پلی استیشن برای کامپیوتر ادامه می‌یابد

شنبه 24 خرداد 1404 - 09:47
مطالعه 3 دقیقه
پلی استیشن 5
پلی استیشن در هر سال حداقل یک بازی باکیفیت تک‌نفره را تقدیم طرفدارها خواهد کرد.
تبلیغات

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که سونی در نشست تجاری اخیر پلی استیشن جزئیات جدیدی از برنامه‌های آتی خود را به اشتراک گذاشت. هیدئاکی نیشینو، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در این نشست از ادامه استراتژی فعلی در زمینه عرضه بازی‌ها خبر داد.

سونی می‌خواهد همچنان روی تولید و انتشار بازی‌های تک‌نفره داستان‌محور برای پلی استیشن ۵ تمرکز کند و آن‌ها را پس از گذشت حداقل یک سال به کامپیوتر بیاورد تا بتواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. هیدئاکی نیشینو تأکید کرد که این رویکرد به‌معنای استراتژی انتشار چندپلتفرمی نیست.

همان‌طور که رسانه گیمینگ‌بولت گزارش می‌دهد، هیدئاکی نیشینو توضیح داد که پلی استیشن از این رویکرد به‌عنوان «استراتژی چنددستگاهی» یاد می‌کند؛ چراکه بازی‌های انحصاری سونی به‌ندرت روی کنسول‌های ایکس باکس یا نینتندو عرضه می‌شوند. هیدئاکی نیشینو اعلام کرد که پلی استیشن همچنان به انتشار حداقل یک بازی AAA شاخص و تک‌نفره در هر سال پایبند خواهد ماند.

رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به عملکرد بسیار خوب کنسول پلی استیشن ۵ اشاره کرد و این نسل را موفق‌ترین و سودآورترین نسل کنسول‌های سونی تا‌به‌امروز دانست. هیدئاکی نیشینو در ادامه گفت که تمرکز پلی استیشن در آینده روی «کنسول و فراتر از آن» خواهد بود؛ جایی که «فراتر» به انتشار بازی‌ها روی کامپیوتر و همچنین سخت‌افزارهایی مانند پلی استیشن پورتال اشاره دارد.

سونی قصد دارد تا حضور پررنگ‌تری در سایر مدیوم‌ها ازجمله انیمه، سریال و فیلم سینمایی داشته باشد. هیدئاکی نیشینو در بخش دیگری از این نشست درباره نقش بازی ابری (Cloud Gaming) در آینده پلی استیشن صحبت کرد. رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌گوید اگرچه این فناوری از نظر فنی پیشرفت زیادی داشته است، پایداری شبکه هنوز یکی از چالش‌های جدی به‌شمار می‌رود.

هیدئاکی نیشینو گفت: «بازی ابری از نظر فنی در وضعیت خوبی قرار دارد، اما پایداری شبکه در کنترل ما نیست. هزینه‌ اجرای بازی به‌صورت ابری نسبت‌به مدل سنتی همچنان یک موضوع چالش‌برانگیز است. بازی ابری در حال تبدیل به یک گزینه مکمل برای دسترسی به محتوا است، اما اعتقاد داریم که بیشتر بازیکن‌ها همچنان تجربه آثار به‌صورت محلی و بدون وابستگی به اینترنت را ترجیح می‌دهند. فکر می‌کنم که پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۵ پرو چنین فرضیه‌ای را به‌خوبی ثابت کردند.»

هیدئاکی نیشینو اعلام کرد که پلی استیشن ۴ دارای ۱۲۴ میلیون کاربر فعال ماهانه است: «اکنون جامعه بزرگی از بازیکن‌های بسیار فعال در هر دو نسل‌ پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ داریم؛ بنابراین طرفداران زیادی می‌خواهند بدانند که سونی چه برنامه‌ای برای نسل بعد کنسول‌ها دارد. درحال‌حاضر نمی‌توانیم جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم، اما آینده این پلتفرم اهمیت زیادی برای ما دارد. ما متعهد به ارائه راه‌های نوآورانه و بهبودیافته برای تعامل بازیکن‌ها با محتواها و خدمات‌مان هستیم.»

لین آزار، معاون ارشد مالی و توسعه بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی نیز درباره‌ این استراتژی اظهار داشت: «همان‌طور که هیدئاکی نیشینو اشاره کرد، ما هنوز مشغول بررسی آینده پلتفرم‌مان هستیم؛ بنابراین با اینکه نمی‌توانیم چشم‌انداز دقیقی درباره درآمد عملیاتی سال‌های آینده ارائه کنیم، باید دوباره تأکید کنم که ساختار مالی ما هم‌راستا با این استراتژی تکامل یافته است.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات