چرا کنسول‌های دستی Xbox Ally از نمایشگر اولد استفاده نمی‌کنند؟

جمعه 23 خرداد 1404 - 17:10
مطالعه 3 دقیقه
کنسول دستی ROG Xbox Ally با رنگ سفید
دلیل استفاده از نمایشگر ال‌سی‌دی در ROG Xbox Ally و مدل X آن مشخص شد.
تبلیغات

در‌حالی‌که دستگاه‌های تازه‌معرفی‌شده ROG Xbox Ally و ROG Xbox Ally X از لحاظ سخت‌افزاری عملکرد چشمگیری دارند، یکی از نکاتی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، استفاده آن‌ها از نمایشگرهای ال‌سی‌دی به‌جای پنل‌های پریمیوم اولد است. ویدیویی که به‌تازگی منتشر شده و توسط رسانه WCCFTech نیز پوشش داده شده، حاوی توضیحات ویستون گوردون، مدیر ارشد محتوای بازاریابی گیمینگ در ایسوس درباره چرایی این تصمیم است. گوردون در جریان این برنامه گفت که با وجود علاقه ایسوس به نمایشگرهای اولد به‌ویژه در خط تولید مانیتورهای پریمیوم این شرکت، انتخاب نهایی برای دستگاه‌های دستی، پنل ال‌سی‌دی بود. دلیل این انتخاب، مصرف بالای انرژی در هنگام استفاده از ویژگی‌هایی همچون نرخ نوسازی متغیر (VRR) در پنل‌های اولد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: «نمونه‌سازی‌هایی را با اولد انجام دادیم؛ اما زمانی‌که بحث VRR مطرح می‌شود، هنوز اولد به نقطه‌ای که مدنظر ما است نرسیده و ما هم حاضر نیستیم از VRR چشم‌پوشی کنیم. همین حالا هم می‌گویم که اگر صفحه‌نمایشی در سال ۲۰۲۵ از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی نکند، اصلا یک نمایشگر گیمینگ محسوب نمی‌شود. این ویژگی باید وجود داشته باشد و در حال حاضر استفاده از اولد با VRR مصرف باتری را به‌طرز قابل‌توجه‌ای بالا می‌برد و هزینه بیشتری هم دارد.»

او همچنین به هزینه‌های بالاتر پنل‌های اولد در فرآیند تولید اشاره کرد. استفاده از این نمایشگرهای پریمیوم به معنی افزایش هزینه ساخت و در نتیجه قیمت نهایی محصول در بازار خواهد بود. گوردون تأکید کرد از آن‌جا که دستگاه‌های دستی ROG Xbox Ally و Ally X احتمالا به‌عنوان پلتفرم اصلی بازی برای اکثر کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، ضروری است که قیمت آن‌ها معقول باقی بماند.

او گفت: «وقتی به رفتار خریداران در بازار دستگاه‌های دستی نگاه می‌کنیم، چه در فروش محصولات خودمان و چه در آمار رقبا کاملا مشخص است که مردم حاضرند در چه بازه قیمتی برای این نوع دستگاه‌ها هزینه کنند. فراموش نکنید که برای بسیاری از افراد، این دستگاه یک پلتفرم ثانویه است. من بارها دیدم که کاربران می‌گویند ما دقیقا همین دستگاه را می‌خواهیم؛ اما نمی‌خواهیم برایش هزینه گزافی بپردازیم. خب ما هم همین را می‌خواهیم. به همین دلیل تلاش می‌کنیم از ویژگی‌هایی صرف‌نظر کنیم که اکثریت کاربران نیازی به آن‌ها ندارند، تا قیمت را منطقی نگه داریم.»

او در ادامه افزود: «فقط همین را درباره قیمت می‌گویم؛ باید انتظاراتتان را با واقعیت بازار و کاری که ما در حال انجامش هستیم، هم‌راستا کنید. اضافه کردن ۳۲ گیگابایت رم، نمایشگر اولد، پردازنده Z2 Extreme و سایر ویژگی‌های پرزرق‌وبرق دیگر، قیمت محصول را به‌مراتب فراتر از محدوده‌ای می‌برد که کاربران Ally به آن عادت دارند و اکثریت کاربران هم حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای نیستند.»

از منظر نرم‌افزاری نیز فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت به‌تازگی اشاره کرده که نسخه گیمینگ ویندوز که روی این دو دستگاه اجرا می‌شود، حاصل نزدیک‌ترین همکاری ممکن میان تیم‌های گیمینگ و ویندوز در مایکروسافت بوده است؛ همکاری‌ای که او در طول ۳۰ سال فعالیتش در این شرکت بی‌سابقه توصیف کرد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات