پلی استیشن به عرضه بازی‌های خود برای کامپیوتر ادامه خواهد داد

جمعه 23 خرداد 1404 - 15:21
مطالعه 2 دقیقه
هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس پلی استیشن
سونی رویکرد سنجیده و مدبرانه‌ای را در قبال عرضه بازی‌ها روی رایانه‌های شخصی در پیش گرفته است.
تبلیغات

هرمن هالست، مدیر استودیوهای پلی استیشن اعلام کرد که این شرکت همچنان رویکردی مدبرانه و سنجیده را در خصوص عرضه بازی‌های خود روی رایانه‌های شخصی دنبال می‌کند؛ اقدامی که هدف آن، هم گسترش مخاطبان و هم حفظ ارزش کنسول پلی استیشن ۵ عنوان شده است.

سونی از مدت‌ها پیش عرضه بازی‌های فرست‌پارتی خود روی رایانه‌های شخصی را آغاز کرده است؛ اما برخلاف مایکروسافت که نسخه پی‌سی بازی‌های خود را همزمان با نسخه کنسولی منتشر می‌کند، سونی معمولا بازی‌های بزرگ غیرلایوسرویس خود، نظیر God of War Ragnarok و Spider-Man 2 را با فاصله‌ای دست‌کم یک‌ساله از نسخه پلی استیشن ۵ به پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌آورد.

سونی در گذشته اعلام کرده بود که مایل است با سرعت و جدیت بیشتری در زمینه عرضه بازی‌ها روی پی‌سی حرکت کند؛ اما هرمن هالست در جریان جلسه تجاری اخیر این شرکت در روز جمعه تأکید کرد که همچنان موضعی محافظه‌کارانه در قبال عرضه‌های چندپلتفرمی حفظ خواهد شد تا از ارزش کنسول پلی استیشن ۵ محافظت شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره روند چندپلتفرمی شدن صنعت بازی و نحوه حفظ مزیت رقابتی کنسول‌های پلی استیشن چنین گفت:

«درست است که ما دائما در حال بررسی روش‌های تازه‌ای هستیم تا بازیکنان بتوانند با مجموعه‌های ما ارتباط برقرار کنند؛ اما باید در نظر داشت که در فرآیند خارج کردن این فرنچایزها از پلتفرم کنسول، ما بسیار محتاطانه عمل می‌کنیم و رویکردی کاملا سنجیده و حساب‌شده را در پیش گرفته‌ایم. به‌ویژه در مورد بازی‌های تک‌نفره و پرچم‌دارمان؛ این آثار یکی از مهم‌ترین عوامل تمایز ما به‌شمار می‌روند.»

او در ادامه افزود: «دلیل تمایز ما و بهتر است بگویم مزیت ما این است که این بازی‌ها عملکرد و کیفیت سخت‌افزار کنسول پلی استیشن را به نمایش می‌گذارند؛ بنابراین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازیکنان بهترین تجربه ممکن را از این بازی‌ها کسب می‌کنند. ما در این مورد که چگونه و چه زمانی این بازی‌ها را به پلتفرم‌های دیگر عرضه کنیم، بسیار حساب‌شده عمل می‌کنیم.»

همچنین هیده‌آکی نیشینو، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت تأکید کرد که این شرکت به بررسی الگوهای رفتاری و ترجیحات بازیکنان ادامه خواهد داد تا بتواند پاسخگوی نیازهای آن‌ها به شکل مناسبی باشد. وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر استراتژی مایکروسافت به‌سوی عرضه چندپلتفرمی نیز چنین اظهار نظر کرد: «باور داریم که رقابت پدیده‌ای سالم است که ما را به نوآوری سوق می‌دهد.

در این صنعت، بازیگران متعددی حضور دارند که همگی باهم باعث پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی می‌شوند. در حالی که مدل‌های جدیدی از تعامل و کسب درآمد در حال شکل‌گیری هستند، ما در مجموع این روند را مثبت ارزیابی می‌کنیم. با این حال و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، ما به استراتژی فعلی خود اعتماد داریم و در حال حاضر هیچ ضرورتی برای ایجاد یک تغییر سریع و بنیادین در مسیر خود نمی‌بینیم.» لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات