کاربران پلی استیشن MindsEye را ریفاند میکنند | دل شکستگی سازندگان از وضعیت بازی
به نقل از VGC، استودیو Build a Rocket Boy، سازندهی بازی MindsEye در واکنش به سیل انتقادات کاربران نسبت به وضعیت فنی نابسامان بازی در زمان عرضه، بیانیهای منتشر کرده و اعلام کرده که از این موضوع «دلشکسته» است. در همین حال برخی کاربران گزارش دادهاند که سونی در حال بازپرداخت هزینهی خرید بازی روی پلیاستیشن است؛ اقدامی کمسابقه که یادآور بحران زمان عرضه بازی Cyberpunk 2077 است.
بازی MindsEye که یک تجربهی اکشن تکنفره است، بدون ارائهی نسخهی پیشنمایش به رسانهها روانهی بازار شد. بااینحال پس از عرضه، ویدیوهای متعددی از باگهای عجیب و گاه خندهدار بازی فضای اینترنت را پر کرد. در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از نظرات کاربران در استیم منفی هستند و بیشتر انتقادها متوجه عملکرد فنی، ثبات بازی و رفتارهای عجیب هوش مصنوعی است.
در روز چهارشنبه، شواهدی منتشر شد که نشان میداد برخی کاربران پلیاستیشن موفق شدهاند مبلغ پرداختشده برای بازی را پس بگیرند؛ اقدامی که معمولاً تنها در صورت بروز مشکلات جدی در عملکرد بازی اتفاق میافتد.
یک روز بعد، استودیو سازنده بیانیهای منتشر کرد و از کشف علت اصلی این مشکلات خبر داد. در این بیانیه آمده است: «ما دلشکستهایم که برخی از بازیکنان نتوانستهاند بازی را آنطور که مد نظرمان بود تجربه کنند. اولویت ما بهبود عملکرد و ثبات بازی است تا همهی بازیکنان در همهی پلتفرمها تجربهای یکسان و باکیفیت داشته باشند.»
به گفتهی این استودیو، نشتی حافظه (Memory Leak) عامل اصلی بیشتر کرشها بوده و تقریباً ۱۰٪ از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است. Build a Rocket Boy اعلام کرده که یک بهروزرسانی اضطراری (Hotfix) برای رفع این مشکل آماده کرده و امیدوار است این هاتفیکس تا جمعه ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ (۱۳ ژوئن ۲۰۲۵) برای نسخه پیسی منتشر شود. برای نسخههای کنسولی نیز پس از طی مراحل تأیید در پلی استیشن و ایکس باکس بهروزرسانی منتشر خواهد شد.
در پایان این بیانیه آمده است: «ما به ارائهی تجربهای عالی برای همهی بازیکنان متعهد هستیم و به انتشار بهروزرسانیهای شفاف و منظم ادامه خواهیم داد. همچنین تمام تلاش خود را میکنیم تا به نظرات و بازخوردهای شما پاسخ دهیم.»