سازنده The Witcher 4 از دو بازی Kingdom Come: Deliverance 2 و Baldur’s Gate 3 الهام می‌گیرد

پنج‌شنبه 15 خرداد 1404 - 20:01
مطالعه 3 دقیقه
چهره هنری، سیری و آستاریون در بازی‌های ویدیویی
مدیرعامل شرکت سی‌دی پراجکت رد تایید کرد که سازندگان برای توسعه بازی The Witcher 4 از دو بازی نقش‌آفرینی محبوب اخیر الهام می‌گیرند.
تبلیغات

شرکت سی‌دی پراجکت رد با عرضه The Witcher 3 توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و یکی از بهترین آثار نقش‌آفرینی تاریخ را روانه بازار کند تا علاوه‌بر کسب جوایز فراوان و معتبر، تبدیل به معیاری برای دیگر توسعه‌دهندگان آثار نقش‌آفرینی داستانی و جهان باز شود. در ادامه شاهد آن بودیم که استودیو لارین با بازی Baldur’s Gate 3 در سال ۲۰۲۳ توانست بار دیگر قدرت یک نقش‌آفرینی عمیق را به طرفداران نشان دهد و در ادامه امسال شاهد عرضه موفق Kingdom Come: Deliverance 2 بودیم که رویکردی واقع‌گرایانه و بی‌رحمانه‌تری را در پیش گرفت.

حال به‌نظر می‌رسد که اعضای سی‌دی پراجکت رد که آثارشان خود منبع الهام دیگر سازندگان به شمار می‌آیند، مستقیما از دو بازی Baldur’s Gate 3 و Kingdom Come: Deliverance 2 تاثیر گرفته‌اند. در واقع توسعه‌دهندگان The Witcher 4 اعتقاد دارند که این دو اثر می‌توانند بر روند توسعه بازی آینده سری The Witcher تأثیر مستقیمی بگذارند و به ارتقای کیفی آن کمک کنند.

در همین راستا آدام بادوفسکی، مدیرعامل شرکت سی‌دی پراجکت رد، در گفتگو با رسانه PC Gamer درباره جهت‌گیری سازندگان برای بازی The Witcher 4 و تفاوت‌هایی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا با The Witcher 3 داشته باشد، به بیان مطالبی پرداخت.

بادوفسکی در این باره گفت: «من Kingdom Come: Deliverance 2 را به‌خاطر واقع‌گرایی و حس شوخ‌طبعی‌ داستانش دوست دارم. همچنین نوع شبیه‌سازی در این سری عالی کار شده است. گزینه‌های زیادی پیش روی بازیکن قرار دارد تا بتواند دنیای اطراف را تغییر دهد و این فوق‌العاده است. ما هم دوست داریم تا این ویژگی را به کار ببریم و این روند را دنبال کنیم.»

این مصاحبه نشان می‌دهد که بادوفسکی و توسعه‌دهندگان سی‌دی پراجکت رد از رویکرد سیستم‌محور و شبیه‌سازی دقیق بازی Kingdom Come: Deliverance 2 لذت برده‌اند و با تجربه و تماشای آن سعی می‌کنند تا جهت حدودی حرکت بازی The Witcher 4 را در راستای آن قرار دهند. در ادامه این گفتگو به Baldur’s Gate 3 نیز اشاره شد، اما مدیرعامل سی‌دی پراجکت رد خاطرنشان کرد که تاثیر این بازی روی رویکردهای توسعه The Witcher 4 به اندازه Kingdom Come: Deliverance 2 گسترده و قوی نخواهند بود. بااین‌حال توسعه‌دهندگان همچنان به دنبال یادگیری و کسب تجربه از جزئیات به کار رفته در اثر موفق استودیو لارین هستند.

بادوفسکی در ادامه خاطرنشان کرد: «در بازی Baldur’s Gate 3 شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند، اما گاهی اوقات انتخاب‌های بازیکن که به دلیل آزادی عمل گسترده آثار لارین بسیار زیاد هستند، او را به سمت استفاده از ترفندهایی متفاوت با رویکرد ما برای سری The Witcher تشویق می‌کنند. با این وجود من فکر می‌کنم که ما از یکدیگر درس می‌آموزیم؛ چراکه بازی‌های نقش‌آفرینی گسترده زیادی وجود ندارند و این طبیعی است. بله ما با دقت مشاهده می‌کنیم که بازیکن‌ها چگونه به این بازی‌ها واکنش نشان می‌دهند و چه بازخوردهایی به تاکتیک‌های سازندگان آن‌ها دارند.»

در ادامه نواکوفسکی، مدیر عامل دیگر سی‌دی پراجکت رد برای شفاف‌سازی بیشتر گفت: «برای روشن‌تر شدن موضوع باید بگویم که ما قطعاً قرار نیست محصولی کاملا مشابه آثار لارین بسازیم؛ زیرا ساخت این نوع از بازی‌ها در تخصص آن‌ها است. بااین‌حال بسیاری از چیزها درباره نحوه تعامل شخصیت‌ها با جهان و کارهایی که می‌توانند انجام دهند را به عنوان منبع الهام در نظر می‌گیریم.»

باتوجه‌به بیانیه اخیر سی‌دی پراجکت رد، باید جالب باشد که ببینیم توسعه‌دهندگان The Witcher 4 تا چه اندازه از دو بازی موفق و محبوب Kingdom Come: Deliverance 2 و Baldur’s Gate 3 الهام خواهند گرفت.

منبع: اینسایدر گیمینگ

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات