آنریل انجین ۵.۶ با پشتیبانی از فناوریهای بسیار پیشرفته عرضه شد
شرکت اپیک گیمز در جریان رویداد استیت آو آنریل ۲۰۲۵ نسخه جدید موتور بازیسازی قدرتمند خود را معرفی کرد. گرچه این بهروزرسانی به اندازه جهش میان نسخههای چهار و پنج چشمگیر نیست، اما همچنان شامل ویژگیهای تازه و قابلتوجهای است که میتوانند تجربه توسعه بازیهای بزرگ را متحول کنند. اپیک گیمز اعلام کرده که یکی از اهداف اصلی این نسخه، دستیابی به نرخ پایدار ۶۰ فریم بر ثانیه در بازیهای جهانباز با گرافیک بسیار بالا در تمام پلتفرمهای مدرن از رایانههای شخصی و کنسولها گرفته تا گوشیهای هوشمند است. شرکت در اینباره میگوید:
«در این نسخه، هدف ما این بوده است که امکان ساخت جهانهای بزرگ، پرجزئیات و بسیار باکیفیت را فراهم کنیم که در عین حال با نرخ فریم روان روی سختافزارهای نسل جدید اجرا شوند. همچنین پیشرفتهایی در زمینه انیمیشن و ریگگذاری مستقیم داخل انجین داشتهایم که نیاز به خروجی گرفتن از نرمافزارهای دیگر را به حداقل میرساند. کاربران حالا میتوانند شخصیتهای MetaHuman را بهصورت کامل درون خود انجین طراحی کنند و این، روند خلاقانه تولید را بهشدت سادهتر میکند.»
ویژگیهای جدید Unreal Engine 5.6:
- پشتیبانی از Hardware Ray Tracing برای Lumen GI: با کاهش بار روی CPU، اکنون بازیهایی با دنیای وسیع میتوانند عملکرد بهتری در نورپردازی جهانی مبتنیبر Lumen داشته باشند.
- افزونه Fast Geometry Streaming: این قابلیت به بارگذاری سریعتر محتوای استاتیک کمک میکند؛ به این معنا که اشیای غیرتعاملی که محیط را شکل میدهند بدون ایجاد گلوگاههای عملکردی، بهصورت روان بارگذاری و حذف میشوند.
- بازطراحی ابزارهای انیمیشن: افزودهشدن ابزارهایی مانند Tween Tools بهبودیافته، نوار ابزار Curve Editor جدید، ابزار Lattice و Smart Key Snapping به انیماتورها امکان کنترل و دقت بیشتری بر فریمهای کلیدی و نودهای انیمیشن میدهد.
- یکپارچگی کامل MetaHuman Creator با انجین: حالا توسعهدهندگان میتوانند مستقیما در داخل آنریل انجین شخصیتهای واقعگرایانه انسانی طراحی کنند. همچنین با استفاده از وبکم یا گوشی هوشمند میتوان اجراهای زنده بازیگران را ضبط و در لحظه به انیمیشن تبدیل کرد.
پخش از رسانه
توسعهدهندگان حرفهای و تازهکار از همین حالا میتوانند این نسخه را دریافت و استفاده کنند. شرکت اپیک گیمز همچنین نمایشهایی از قابلیتهای جدید مانند Hardware Ray Tracing ارائه داده و اشاره کرده است که بازی The Witcher 4 نیز از این قابلیتها بهره خواهد برد.
منبع: GamingBolt