تبلیغات در بازی Call of Duty: Black Ops 6 دیده شده‌اند

دوشنبه 12 خرداد 1404 - 23:09
مطالعه 3 دقیقه
درگیری در حالت آنلاین بازی Call of Duty: Black Ops 6
کاربران بازی Call of Duty: Black Ops 6 در آپدیت فصل چهارم از اضافه شدن تبلیغات به آن خبر داده‌اند.
تبلیغات

به نقل از GamingBolt، با عرضه‌ی به‌روزرسانی فصل چهارم بازی Call of Duty: Black Ops 6، به‌نظر می‌رسد اکتیویژن شروع به اضافه‌ کردن تبلیغات به بخش‌هایی از رابط کاربری بازی کرده است؛ موضوعی که واکنش منفی کاربران را در پی داشته است. به گزارش IGN، بازیکنان در ردیت تایید کرده‌اند که از زمان انتشار آپدیت جدید، تبلیغات در بخش‌های مختلفی از منوهای بازی مشاهده می‌شود. از جمله‌ی این بخش‌ها می‌توان به صفحه‌ی مدیریت لوداوت‌ها و انتخاب سلاح‌ها اشاره کرد.

بخش عمده‌ای از این تبلیغات حول محور بسته‌های فروشی جدید اسلحه می‌گردد. طبق تصاویر منتشر شده توسط کاربران، تبلیغاتی برای بسته‌هایی مانند Reactive: Peek Performance، Comic Bonanza Tracer Pack و Reactive: Bank Roll در منوها دیده شده است. همچنین در منوی مربوط به رویدادهای بازی تبلیغاتی برای بتل پس جایگزین اطلاعات سنتی مربوط به پلی‌لیست‌ها و رویدادهایی نظیر XP دوبرابر شده است.

یکی از کاربران ردیت با نام whambampl در این باره نوشت: «یکی از تغییرات ناخوشایندی که در فصل چهارم متوجه شدم، اضافه‌ شدن یک جایگاه تبلیغاتی جدید به بالای فهرست ساخت‌های اختصاصی سلاح است. حالا هر بار که بین ساخت‌ها جابه‌جا می‌شوید، باید تبلیغاتی برای اسکین‌هایی به ارزش ۲۰ تا ۳۰ دلار را تماشا کنید. مطمئنم آن توسعه‌دهنده‌ای که این ایده‌ی افتضاح را پیشنهاد داده، خیلی هم به خودش افتخار می‌کند.»

کاربران به‌شدت از این اقدام انتقاد کرده‌اند. بسیاری معتقد هستند که یک بازی چندنفره‌ی با قیمت کامل، نباید منوهایش را به تبلیغات تجاری آلوده کند. یکی از کاربران ردیت اشاره کرده که اگر این تبلیغات در یک تجربه‌ی رایگان مانند Call of Duty: Warzone دیده می‌شد، قابل‌ درک‌تر بود.

اما مهم‌ترین دلیل خشم بازیکنان این است که Call of Duty: Black Ops 6 با قیمت ۷۰ دلار عرضه شده و با این وجود، همچنان از تبلیغات درون‌برنامه‌ای بهره می‌برد. کاربری دیگر در این رابطه نوشت: «این بازی همچنان ۸۰ یورو قیمت دارد. می‌دانم که بخش عمده‌ی درآمدشان از فروشگاه می‌آید، اما به‌نظرم حداقل انتظار برای یک محصول پریمیوم این است که منوهایش پر از تبلیغ نباشد.»

کاربر دیگری با لحن طعنه‌آمیز اضافه کرد: «فقط منتظر باشید تا تبلیغات پاپ‌آپ وسط گیم‌پلی ظاهر شوند و شما را به خرید بسته‌ها دعوت کنند.»

درحالی‌که Black Ops 6 مدت زیادی نیست که عرضه شده، شایعاتی درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این مجموعه نیز در فضای مجازی منتشر شده است. طبق ادعای The Ghost of Hope، این نسخه‌ی جدید که احتمالا Black Ops 7 نام خواهد داشت، ممکن است پا را فراتر گذاشته و حتی برخی رویدادها را منحصراً برای دارندگان بتل پس برگزار کند.

هرچند هنوز اطلاعات رسمی از این بازی منتشر نشده است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که در آینده تمرکز بیشتری بر رویدادهای فصلی محدود وجود خواهد داشت. همچنین گفته شده است که اسکین‌های رده‌بالا، آیتم‌های ویژه و اپراتورهای کراس‌اور تنها از طریق نسخه‌ی پریمیوم بتل پس در دسترس خواهند بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات