دلیل لغو بازی Black Panther فاش شد
شرکت الکترونیک آرتز اخیرا با لغو توسعه بازی Black Panther و تعطیلی استودیو کلیفهنگر گیمز تصمیمهای بحثبرانگیزی اتخاذ کرد؛ تصمیماتی که در راستای تمرکز هرچه بیشتر این ناشر بر مجموعههای کلیدی خود مانند سیمز و ایپکس لجندز گرفته شده است. بااینحال ادامه همکاری الکترونیک آرتز و مارول باعث شده است که لغو ناگهانی بلک پنتر با ابهامهای بیشتری همراه شود.
جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ با استناد به منابع آگاه از روند توسعه بازی Black Panther اعلام کرد که این پروژه از حدود چهار سال پیش وارد مرحله پیشتولید شد، اما از این مرحله فراتر نرفت و همین موضوع به نارضایتی مدیران ارشد شرکت الکترونیک آرتز انجامید. رسانه گیمینگبولت گزارش داد که بازی پلنگ سیاه موفق شده بود از یکی از دروازههای ارزیابی داخلی الکترونیک آرتز عبور کند؛ نقاط عطفی که در آنها مدیران روند توسعه بازی را بررسی میکنند و درباره ادامه یا توقف کار تصمیم میگیرند.
استودیو کلیفهنگر گیمز در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، اما با چالشهایی بر سر راه آمادهسازی همزمان زیرساختهای استودیو و توسعه بازی بلک پنتر مواجه شد. دوره ایدهپردازی اولیه بهطور غیرمعمولی طولانی شد و پرداخت حقوقهای بالا بهدلیل استقرار استودیو در شهر کرکلند فشار مضاعفی به روند توسعه وارد کرد. ظاهراً تیم توسعه بهتازگی شروع به گسترش کرده بود تا نسخهای آزمایشی از بازی با نام Vertical Slice را آماده کند. برخی از نیروهای اخراجشده تنها چند هفته در تیم حضور داشتند.
الکترونیک آرتز هنوز کاملا از پروژههای مرتبط با دنیای مارول کنار نکشیده است. توسعه بازی مرد آهنی استودیو موتیو همچنان ادامه دارد و بهنظر میرسد که این همکاری فعلا پابرجا خواهد ماند.