رئیس و چند مدیر ارشد استودیو سازنده بازی Smite 2 اخراج شدند
در سالهای گذشته اخبار زیادی مبنی بر اخراج کارکنان یا تعطیلی استودیوهای توسعهدهنده در صنعت بازیهای ویدیویی را شنیدیم. حال استودیو Hi-Rez، توسعهدهنده بازی Smite 2 هم قرار است با تعدیل نیروی جدیدی مواجه شود، اما این بار پای یک تفاوت اساسی در میان است. در واقع این استودیو قرار است از میان تیم مدیریت اجرایی خود، چند نفر را اخراج کند.
این گزارش نخستین بار توسط یکی از کارمندان سابق استودیو Hi-Rez در شبکههای اجتماعی فاش شد و ادعا کرد که استوارت چیزِلم، رئیس استودیو به همراه تراویس براون، تهیهکننده اجرایی و یکی دیگر از اعضای ارشد مدیریتی که با لقب Radar شناخته میشود، از تیم Hi-Rez اخراج شدهاند. در ادامه این خبر توسط الکس کانتاتوره در ردیت تأیید شد و او در ادامه توضیح داد که هماکنون وظیفه رهبری این استودیوی زیرمجموعه شرکت Titan Forge را بر عهده دارد.
کانتاتوره در این باره توضیح داد: «متأسفانه در روز پنجشنبه چند تعدیل نیرو در تیم مدیریت ارشد داشتیم که بهعنوان بخشی از آن استوارت چیزلم از استودیو Hi-Rez جدا شد. تراویس و رادار نیز تحت تأثیر این برنامه قرار گرفتند، همچنین دو نفر از مدیران ارشد در بخش Rally Here شرکت هم تعدیل شدند. من بسیار ناراحتم که همه آنها را از دست میدهیم.»
کانتاتوره در ادامه گفت که هیئت مدیره استودیو Hi-Rez احساس کرد که تعداد مدیران ارشد با توجه به اندازه فعلی استودیو، زیاد است. در ادامه پس از انتشار اخبار این تعدیل نیروها، چیزلم در حساب کاربری لینکدین خود رسماً جدایی از سازنده سری Smite را اعلام کرد و گفت که از مدتها قبل بحثهایی درباره جدایی او در جریان بوده است: «به اشتراک گذاشتن این خبر که در ماه ژوئن و پس از ۱۷ سال استودیو Hi-Rez را ترک میکنم، اتفاقی تلخ و شیرین است. این یک جابهجایی مدیریتی است که مدتها مورد بحث قرار داشت و سرانجام زمان آن فرا رسید.»
این مدیر ارشد تعدیل شده در ادامه گفت که برای شروع پروژههایی که در آینده روی آنها کار خواهد کرد، هیجان زیادی دارد. وی همچنین افزود که در چند سال گذشته شرایط برای استودیو Hi-Rez دشوار بوده است:
«چند سال گذشته برای استودیو و صنعت بازی به سختی سپری شد. مطمئناً همه چیز آنطور که امیدوار بودیم پیش نرفته است، اما فکر میکنم که ما میراث منحصربهفردی از خود در این صنعت به جا گذاشتهایم و همیشه سعی کردهایم تا بهعنوان یک توسعهدهنده پیشگام بازیهای لایو سرویس، جایگاهی برای خود پیدا کنیم و بیوقفه با غولهای این صنعت به رقابت ادامه دهیم. تیمی که در مدیریت استودیو باقیماند، اعضای فوقالعادهای دارد و من میدانم که از موفقیتهای آینده لذت خواهند بود. تلاش و اشتیاقی که آنها برای مجموعه SMITE و بازیکنهای آن دارند، شگفتانگیز است.»
در ادامه کانتاتوره درباره آینده بازی Smite 2 و استودیو Hi-Rez گفت که هدف اصلی تیم تغییری نکرده است و هیچ کدام از توسعهدهندگانی که روی بازی Smite 2 کار میکنند، اخراج نشدهاند. مدیرعامل جدید استودیو Hi-Rez افزود: «ما همچنان تلاشهای خود را برای بهبود بازی اصلی و توسعه دنباله آن متمرکز خواهیم کرد و محتوای بیشتری را برای گسترش تجربه لایو سرویس خود در نظر داریم.»
استودیو Hi-Rez در ماه فوریه امسال یک برنامه تعدیل نیرو را اجرایی کرد و ۷۰ نفر از کارکنان خود را به خانه فرستاد. بیشتر این افراد از توسعهدهندگان پروژه Paladins و تیم پشتیبانی Smite بودند، اما سازندگان بازی Smite 2 بدون تعدیل همچنان به کار خود ادامه دادند؛ چراکه این بازی همچنان در اولولیت استودیو قرار داشت.
منبع: اینسایدرگیمینگ