بازی لغو شده Black Panther قرار بود دارای سیستم پیشرفتهتر نمسیس باشد
به نقل از Gamespot، در هفتهای که گذشت، شرکت الکترونیک آرتز رسماً اعلام کرد که ساخت بازی Black Panther را لغو کرده و Cliffhanger Games، استودیوی سازندده آن را نیز تعطیل کرده است. حال گزارشی تازه از رسانهی بلومبرگ توسط جیسون شرایر اطلاعات بیشتری دربارهی دلایل این تصمیم و روند توسعهی بازی ارائه میدهد.
براساس این گزارش، بازی Black Panther بهتازگی از یک نقطهی عطف در روند تولید عبور کرده بود و توسعهدهندگان معتقد بودند که پروژه در حال شتاب گرفتن است. بااینحال برخی منابع آگاه گفتهاند که مدیران الکترونیک آرتز از این موضوع ناراضی بودند که پس از حدود چهار سال، بازی هنوز در مرحلهی پیشتولید قرار دارد. در جریان بازبینی داخلی پروژههای EA، تصمیم گرفته شد ساخت آثاری که پیشرفت کافی نداشتهاند متوقف شود؛ تصمیمی که به توقف ساخت Black Panther انجامید.
پیش از این نیز گزارشهایی از لغو چند پروژهی دیگر در استودیوهای زیرمجموعهی EA از جمله Respawn منتشر شده بود. یکی از این پروژهها، نسخهای جدید از Titanfall بود که هرگز بهطور رسمی معرفی نشد. گزارش بلومبرگ همچنین فاش کرده که بازی Black Panther قرار بود از برخی مکانیکهای آشنای مجموعهی Shadow of Mordor الهام بگیرد؛ سیستمی که کوین استیونز، رئیس استودیوی Cliffhanger، پیشتر در توسعهی آن نقش داشت.
برای مثال نسخه در حال ساخت Black Panther شامل سیستم تعامل پویا با شخصیتهای دشمن (مشابه سیستم نمسیس) بود. در این بازی، بازیکنان میتوانستند کنترل شخصیتهایی چون تیچالا، کیلمانگر و شوری را بر عهده بگیرند؛ شخصیتهایی که برای تبدیل شدن به پلنگ سیاه جدید با یکدیگر رقابت میکردند. دشمن اصلی بازیکنان نیز گونهای از بیگانگان تغییرشکلدهنده بهنام اسکرال بودند که به واکاندا نفوذ کرده بودند.
برخی از این شخصیتها، جعل هویت کرده و میتوانستند براساس رفتار و انتخابهای قبلی بازیکنان، واکنش نشان دهند کهه مشابه با سازوکار دشمنان در Shadow of Mordor بوده است. با این وجود، ظاهراً تیم توسعه در ارائهی ویژگیهای منحصربهفرد بازی به مدیران EA، چندان موفق نبوده است. بهعلاوه چالشهای ناشی از راهاندازی همزمان یک استودیو و تولید یک بازی بزرگ، باعث کند شدن روند پیشرفت پروژه شده بود.
پس از اعلام رسمی لغو پروژه، برخی از اعضای تیم توسعه در شبکههای اجتماعی از تلاشهای همکاران خود تقدیر کردند و از امیدشان برای تبدیل شدن این بازی به یک تجربهی «فوقالعاده» نوشتند. با وجود لغو Black Panther، شرکت EA همچنان مشغول توسعهی بازی Iron Man و چند پروژهی دیگر براساس جهان مارول است که بخشی از توافقنامهی همکاری میان EA و مارول برای توسعه چندین بازی است.
درنهایت اگرچه پروژهی EA برای پلنگ سیاه به پایان رسید، اما این شخصیت محبوب همچنان در دیگر پروژههای مارول حضوری پررنگ خواهد داشت. بلک پنتر در بازی Marvel 1943: Rise of Hydra به کارگردانی امی هنیگ قرار است بهعنوان یکی از شخصیتهای قابل بازی حضور داشته باشد. این بازی اخیراً با تأخیر مواجه شده است و اکنون قرار است در سال ۲۰۲۶ منتشر شود.