کارگردان Clair Obscur: Expedition 33 راز موفقیت بازی را فاش کرد
تنها یک ماه از انتشار بازی Clair Obscur: Expedition 33 میگذرد؛ اثری تازهنفس که توانست استانداردهای جدیدی در سبک نقشآفرینی تعریف کند. این بازی نهتنها تحسین منتقدان را برانگیخت، بلکه با استقبال گسترده بازیکنها نیز مواجه شد. اکنون کارگردان بازی در مصاحبه جدیدی درباره فلسفه خود در ساخت بازی صحبت کرد و دیدگاه ساده، اما تأثیرگذاری را با مخاطبان به اشتراک گذاشت.
تکفورگیمرز گزارش داد که گیوم بوشه، کارگردان بازی Clair Obscur: Expedition 33 در گفتوگو با Pirate Software نکتهای آموزنده برای توسعهدهندگان تازهکار مطرح کرده است. او اعتقاد دارد که توسعهدهندگان باید سراغ پروژههایی بروند که برای خودشان جذاب باشد. گیوم بوشه معتقد است که چنین رویکردی باعث میشود تا هر بازی بازتابی شخصی از نگرش و سلیقه سازندگان باشد.
گیوم بوشه تأکید میکند که اگر بخشی از بازی برای تیم سازنده جذاب نیست، مخاطب نیز احتمالا با آن ارتباط برقرار نخواهد کرد. بهبیان دیگر، بهجای اینکه صرفا اثری بسازید که تصور میکنید گیمرها دوست دارند، باید اثری تولید کنید که خودتان مایل به تجربه آن باشید: «لازم نیست اثری بسازید که فکر میکنید مردم دوست خواهند داشت، بلکه باید اثری بسازید که برای خودتان جذاب باشد.»
شاید ناشران بزرگ با این دیدگاه موافق نباشند، اما موفقیتهای اخیر بازیهای مستقل و AA نظیر Balatro و Split Fiction نشان میدهد که اظهارات گیوم بوشه تا حد زیادی حقیقت دارد. در نقطه مقابل، آثاری مانند Concord و Suicide Squad: Kill the Justice League با پیروی از فرمولهای مرسوم صنعت نتوانستند تأثیر قابلتوجهی بر جای بگذارند. کارگردان Clair Obscur: Expedition 33 بر این باور است که اشتیاق و صداقت از هر عامل دیگری در توسعهی بازی اهمیت بیشتری دارند.