نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

رئیس بخش بین الملل گیم استاپ: امتیاز های متاکریتیک سبب افت پیش فروش بازی ها شده است

مایک ماولر، رئیس بخش بین‌الملل خرده‌فروشی گیم استاپ، عنوان کرد که پیش‌فروش بازی‌ها با کاهش مواجه شده است و دلیل آن هم چیزی نیست جز اینکه گیمر‌ها به امتیاز بررسی بازی‌ها اهمیت زیادی می‌دهند. در ادامه با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

این خرده‌فروش اضافه کرد که پیش‌فروش بازی‌ها در آمریکا مانند انگلستان با افت مواجه شده است. البته او به این نکته هم اشاره کرد که تعداد مشتریان در روز اول انتشار بازی‌ها کاهشی را نداشته است.

ماولر در این مورد گفت:

ما با افت اندکی در پیش‌فروش‌ها مواجه شدیم اما باید این را هم اضافه کنم که آمار فروش هفته‌ی اول بازی‌ها در برابر آمار پیش‌فروش‌ها افزایش زیادی داشته است. درست است که پیش‌فروش‌ها افت داشته است، اما در مقابل، قبلا که ما ۱۲۰ درصدِ پیش‌فروش‌ها، در هفته‌ی اول انتشار بازی‌ها فروش داشتیم، اکنون این میزان به 150 درصدِ پیش‌فروش‌ها رسیده است {یعنی در مقابل افت پیش‌فروش، افزایش فروش هفته‌ی اول را شاهد هستیم}. در واقع، تقاضا هنوز بدون کاهش وجود دارد ولی ما شاهد تغییر در پیش‌فروش‌ها {و انتقال تقاضا به هفته‌ی اول} هستیم. امروزه نسبت به گذشته بیشتر به امتیاز‌های متاکریتیک توجه می‌شود. دو یا سه سال قبل به این موضوع اصلا توجهی نمی‌شد اما امروزه در هفته‌ی پیش از عرضه این امتیاز‌ها توجهات زیادی را به سوی خود جلب می‌کنند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که در ماه آوریل 3.4 میلیون نفر از گیمر‌های انگلستان یا کمتر پیش‌خرید کرده‌اند و یا اینکه کلا از خرید منصرف شده‌اند.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده