حمایت طرفداران بازی Final Fantasy 11 را زنده نگه داشت

سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1404 - 17:53
مطالعه 2 دقیقه
کاور (پوستر) بازی Final Fantasy 11 (Final Fantasy XI)
بازی Final Fantasy 11 قرار بود سال گذشته به پایان راه خود برسد؛ اما حمایت طرفداران آن را زنده نگه داشت.
تبلیغات

Final Fantasy XI که نخستین بار در سال ۲۰۰۲ برای پلی استیشن ۲ و رایانه‌های شخصی در ژاپن منتشر شد، با استقبال خوب مخاطبان به بازار آمریکای شمالی و اروپا نیز راه یافت. این بازی در سال ۲۰۰۶ نسخه‌ای برای ایکس باکس ۳۶۰ دریافت کرد؛ اما سرورهای نسخه‌های پلی استیشن ۲ و ایکس باکس ۳۶۰ در سال ۲۰۱۶ خاموش شدند و تنها نسخه رایانه‌ای آن همچنان فعال باقی مانده است.

یوجی فوجیتو، کارگردان فعلی بازی در گفت‌وگویی تازه با نشریه Dengeki Online (از طریق Automaton) فاش کرد که شرکت اسکوئر انیکس پیش از بیستمین سالگرد بازی در سال ۲۰۲۲، برنامه‌هایی برای پایان دادن به پشتیبانی از نسخه پی‌سی به‌ویژه پس از پایان خط داستانی اخیر بازی با عنوان The Voracious Resurgence در سال ۲۰۲۴ داشته است.

فوجیتو می‌گوید: «کاملا محتمل بود که در سال ۲۰۲۴ روند انتشار به‌روزرسانی‌ها متوقف شود و بازی وارد مرحله‌ای موسوم به حالت نگه‌داری شود که در آن فقط امور فنی و پایداری سرورها انجام می‌شود.» او توضیح می‌دهد که شرکت حتی احتمال تعطیلی کامل سرورها را نیز در نظر داشت؛ چرا که زیرساخت‌های سروری بازی به پایان عمر خود نزدیک می‌شدند.

پخش از رسانه

با‌این‌حال بازیکنان همچنان به بازی کردن ادامه دادند؛ آن هم با پرداخت همان حق اشتراک ماهانه ۱۱.۹۵ دلاری که از زمان عرضه اولیه در سال ۲۰۰۲ ثابت مانده است. فوجیتو می‌گوید که این وفاداری و حمایت بازیکنان باعث شد تا تیم توسعه‌دهنده از تصمیم خود منصرف شود.

او ادامه می‌دهد: «ما فکر کردیم اگر خط داستانی The Voracious Resurgence به پایان برسد و Final Fantasy 11 واقعا رو به افول برود، شاید وقت آن باشد که خود را برای پایان بازی آماده کنیم؛ اما این اتفاق نیفتاد.» به‌جای خاموش کردن یکی از قدیمی‌ترین MMOهای زنده‌ی بازار، اسکوئر انیکس روز جمعه اعلام کرد که مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های تازه برای بازی منتشر خواهد شد.

این به‌روزرسانی‌ها شامل مواردی چون مرحله نبرد با درجه سختی بالا، بهبود تنظیمات کنترلر، اضافه شدن مکانیک جدیدی به‌نام Morale Gauge، امکان تغییر نژاد کاراکتر و گسترش سیستم نبرد Limbus هستند. سال گذشته بازی MMO دیگر شرکت اسکوئر انیکس به‌نام Final Fantasy XIV رویدادی کراس‌اوور با FFXI برگزار کرد که در آن بازیکنان به سرزمین Vana’diel (محل وقوع داستان FFXI) سفر می‌کردند که نشانه‌ای دیگر از تداوم تأثیر و محبوبیت این بازی قدیمی دارد.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات