دلیل لغو دنباله‌های دو بازی محبوب پلی استیشن ویتا مشخص شد

یک‌شنبه 28 اردیبهشت 1404 - 10:32
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت اصلی بازی Soul Sacrifice
شوهی یوشیدا در مصاحبه جدیدش، دلیل لغو توسعه دنباله‌های دو بازی محبوب پلی استیشن ویتا را فاش کرده است.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار رسانه VGC می‌خوانیم که شوهی یوشیدا، مدیر سابق بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در مصاحبه اخیرش فاش کرد که دنباله‌های دو بازی محبوب پلی استیشن ویتا قبل از اینکه بودجه هر دو پروژه به توسعه کنسول پلی استیشن 4 اختصاص داده شود، در دست ساخت بوده‌اند. این گفته یوشیدا نشان می‌دهد که دو دنباله مذکور برای مدتی در دست توسعه قرار داشتند، اما در نهایت با تغییر تمرکز سونی از کنسول دستی محبوبش به سمت پلی استیشن 4 لغو شدند.

یوشیدا در این باره توضیح داد: «ما در واقع روی دنباله‌های دو بازی محبوب پلی استیشن ویتا یعنی Soul Sacrifice و Freedom Wars کار می‌کردیم، اما به دلیل محدودیت بودجه مجبور شدیم کار را متوقف کنیم و روی پلی استیشن 4 متمرکز شویم.»

مدیر سابق پلی استیشن در ادامه خاطرنشان کرد که تمرکز سونی روی کنسول پلی استیشن 4، دلیل اصلی عدم انتشار نسخه پلی استیشن ویتا بسیاری از بازی‌های انحصاری آن زمان به حساب می‌آید؛ زیرا امکان عرضه این بازی‌ها به سبک مشابه Uncharted: Golden Abyss توسط استودیو بِند سونی وجود داشت.

بازی Freedom Wars در ابتدا توسط تیم Dimps توسعه یافت و توسط بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی منتشر شد. اگرچه این بازی در غرب محبوبیت خوبی کسب کرد، اما در ژاپن با استقبال چشمگیر بازیکن‌ها مواجه شد تا دومین فروش زمان عرضه برتر در میان تمام بازی‌های پلی استیشن ویتا را به نام خود ثبت کند.

از طرفی شرکت Marvelous با همکاری استودیو ژاپن پلی استیشن که اکنون منحل شده است، بازی Soul Sacrifice را توسعه داد. این بازی توسط کیجی اینافونه، طراح کهنه‌کار کپکام طراحی شده بود و در سال ۲۰۱۳ برای پلی استیشن ویتا منتشر شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات