نینتندو سوییچ ۲ از یک قابلیت کلیدی در زمان عرضه پشتیبانی نمیکند
به نقل از VGC، نینتندو تأیید کرده است که کنسول نینتندو سوییچ ۲ هنگام اجرای بازیها در حالت داک (تلویزیون)، از قابلیت VRR پشتیبانی نخواهد کرد؛ موضوعی که در ابتدا برخلاف اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی این شرکت بود.
قابلیت VRR با همگامسازی نرخ فریم بازی و نمایشگر، تجربهای روانتر را برای بازیکنان فراهم میکند و از پارگی تصویر و پرشهای بصری جلوگیری به عمل میآورد. نینتندو در جریان معرفی کامل سوییچ ۲ در فروردین ۱۴۰۴، اعلام کرده بود که این قابلیت در هر دو حالت دستی و داک در دسترس خواهد بود. اما در هفتههای اخیر، اشاره به حالت داک بهصورت بیسروصدا از صفحات رسمی حذف شد.
اکنون بیش از یک ماه پس از آن تغییر، نینتندو در گفتوگو با وبسایت Nintendo Life بهصورت رسمی اعلام کرد: «نینتندو سوییچ ۲ تنها در حالت دستی از قابلیت VRR پشتیبانی میکند. اطلاعات نادرستی که پیشتر در وبسایت سوییچ ۲ منتشر شده بود، اشتباه بوده و بابت این خطا پوزش میطلبیم.»
در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد پشتیبانی از VRR در حالت داک بعداً از طریق بهروزرسانی نرمافزاری اضافه شود یا خیر، نینتندو پاسخ داد: «در حال حاضر برنامهای برای اعلام در این زمینه نداریم.»
کنسول نینتندو سوییچ ۲ در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ (۵ ژوئن ۲۰۲۵) روانهی بازار خواهد شد. نینتندو همچنین روز گذشته اعلام کرد که ۱۲ بازی منتخب از کنسول فعلی سوییچ در روز عرضهی کنسول جدید، بهروزرسانی رایگان دریافت خواهند کرد. این بهروزرسانیها شامل بهبود عملکرد و اضافهشدن قابلیت جدیدی به نام GameShare میشوند.
قابلیتی که به بازیکنان اجازه میدهد تنها با در اختیار داشتن یک نسخه از بازی، آن را روی چند دستگاه مختلف تجربه کنند. در میان این بازیها میتوان به آثاری چون بازی Super Mario Odyssey، بازی Pokémon Scarlet & Violet و بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom اشاره کرد.