کارگردان Ghost of Yōtei هوکایدو را مکانی ایده‌آل برای روایت داستان آتسو می‌داند

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی Ghost of Yōtei
کارگردان گوست آو یوتی می‌گوید که هوکایدو بهترین مکان برای روایت داستان بازی است.
تبلیغات

بازی Ghost of Yōtei برای انتشار در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۴ (۲ اکتبر ۲۰۲۵) روی کنسول پلی استیشن ۵ در نظر گرفته شده است. دنباله گوست آو سوشیما بیش از ۳۰۰ سال پس از وقایع قسمت اول جریان دارد و داستانی تأثیربرانگیز در سرزمین اِزو را روایت می‌کند که بعدها به هوکایدو تغییر نام داد. گوست آو یوتی ماجراهای آتسو را دنبال می‌کند که در مسیر انتقام از گروه Yōtei Six قدم می‌گذارد.

نیت فاکس، کارگردان گوست آو یوتی اعلام کرد که هدف ساکر پانچ خلق دنیایی باورپذیر بود و دلیل انتخاب هوکایدو به‌عنوان بستر روایت داستان را «زیبایی خیره‌کننده» این مکان عنوان می‌کند: «اِزو در سال ۱۶۰۳ میلادی در حاشیه مرزهای امپراتوری ژاپن قرار داشت و جزیره‌ای مرموز و دورافتاده بود که تنها تعداد معدودی از ژاپنی‌های سرسخت جرات زندگی در دل سرما و طبیعت خشن این مکان را داشتند. همین ترکیب تضادآمیز زیبایی و خطر، الهام‌بخش ما برای ساخت جهان بازی شد.»

نیت فاکس باور دارد که هوکایدو مکان ایده‌آلی برای روایت داستان آتسو است؛ جنگجویی که به‌قدری درگیر خشم و انتقام است که مردم محلی گمان می‌کنند روح سرگردان و خشمگینی به نام اونریو است: «وقتی می‌خواهید داستان یک شبح را روایت کنید، این کار را در مکانی تأثیرگذار انجام دهید.»

تیم توسعه برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر دو سفر تحقیقاتی به این منطقه داشت. آن‌ها در نخستین سفر به پارک ملی شیرتوکو رفتند؛ جایی که مناظر طبیعی چشم‌نواز ساحل و صخره‌ها درکنار حضور شکارچیانی همچون خرس‌ها، حس تعلیق و تهدید را به‌طور ملموس منتقل می‌کرد. نیت فاکس درباره این سفر می‌گوید: «مجبور بودیم هم به قله‌های برفی خیره شویم و هم مراقب بوته‌های اطراف باشیم که مبادا حیوانی در کمین باشد. این تجربه واقعا جادویی بود؛ پیوندی بی‌نقص از زیبایی و خطر که همان احساسی‌ است که می‌خواستیم در بازی Ghost of Yōtei به بازیکن‌ها منتقل کنیم.»

تیم توسعه در سفر دوم عازم کوه یوتی شد که در میان قوم آینو به «کوه مونث» معروف بوده است. نیت فاکس می‌گوید «این کوه نمادی از هوکایدو» و برای آتسو نماد خانه و خانواده‌ای است که از دست داد: «بودن در این مکان، گفت‌وگو با مردم محلی و تبادل ایده‌ها باعث شد این سفر بسیار سودمند باشد.» تیم توسعه در جریان ساخت Ghost of Yōtei با افراد آگاه متعددی صحبت کرده و از مکان‌های فرهنگی بااهمیتی بازدید داشته است تا به درک عمیق‌تری از فرهنگ ژاپنی دست یابد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات