پشتیبانی از ماد به بازی inZOI اضافه خواهد شد
هئونگجون کیم، کارگردان و تهیهکننده بازی inZOI در نامهای رسمی خطاب به بازیکنان، جزئیاتی از محتوا و ویژگیهای جدید این بازی شبیهساز زندگی را که قرار است از تاریخ مه تا اوت ۲۰۲۵ (اردیبهشت الی مرداد ۱۴۰۴) به آن اضافه شوند، منتشر کرد. این نامه شامل بررسی بازخوردها، بهبودهای در حال توسعه و نقشه راه تیم سازنده برای گسترش سیستم مادینگ است.
هئونگجون کیم در ابتدای نامه به تشکر از بازیکنان برای ارائه بازخوردهای دقیق پرداخت و به مشکلات پرتکرار اشاره کرد. از جمله این موارد میتوان به پایداری ساختوساز، نمایشهای احساسی نامتناسب و عمق ناکافی سیستم کارما اشاره کرد. او همچنین از واکنش مثبت بازیکنان نسبت به بهبودهای اخیر در سیستم احساسات شخصیتها ابراز خوشحالی کرد.
مهمترین ویژگی بهروزرسانی، اضافه شدن ابزارهای مادینگ است. در حال حاضر این ابزارها امکان ایجاد سیستمهای گیمپلی کاملا جدید را نمیدهند؛ اما به بازیکنان اجازه میدهند دادههای داخل بازی را تغییر دهند. همچنین افزونههایی رسمی برای نرمافزارهای مدلسازی سهبعدی مانند Blender و Maya عرضه خواهد شد تا ساخت آیتمهایی مثل مبلمان و لباس با کیفیت حرفهایتر میسر شود.
به گفته هئونگجون کیم، مادسازها میتوانند با استفاده از این ابزارها روی تکسچرها، مشها، جلوههای بصری (FX) و صداهای MetaSound کار کنند. برای تسهیل فرایند یادگیری، آموزشهایی نیز در نظر گرفته شده است. پشتیبانی از مادها پروژهای مداوم خواهد بود و تیم inZOI Studio قصد دارد تا دسامبر ۲۰۲۵ (آذر ۱۴۰۴) سیستم مادینگ را بهطور کامل توسعه دهد.
در آینده نزدیک، وسایل نقلیه کوچک مانند موتورسیکلت به inZOI اضافه خواهند شد. هئونگجون کیم اشاره کرد که وسایل جدید قرار است با فضای صمیمیتر و فشردهتر شهر جدید در بازی همخوانی داشته باشند. همچنین امکان سفارشیسازی این وسایل نقلیه یکی از اولویتهای اصلی تیم سازنده خواهد بود. او اضافه کرد: «از آنجا که این ویژگیها بر پایه سیستم فعلی وسایل نقلیه توسعه یافتهاند، ممکن است برخی انیمیشنها در ابتدا کمی غیرطبیعی به نظر برسند؛ اما ما باور داریم که این تجربه باعث ایجاد حس ماجراجویی در شهر و غنیتر شدن روایت و فضاسازی خواهد شد.»
همچنین تیم سازنده در حال توسعه محتوای مرتبط با جرم است تا سیستم کارما عمق بیشتری پیدا کند. در نسخه جدید، شخصیتهای Zoi ممکن است مرتکب جرم شوند، دستگیر شوند و به زندان بروند. این روند باعث ایجاد رویدادهای داستانی جدیدی خواهد شد. هئونگجون کیم در اینباره نوشت: «هدف ما این است که تجربهای غنیتر خلق کنیم؛ جایی که تعاملات مبتنی بر کارما منجر به پیامدهایی منطقی و مرتبط شوند.»
inZOI در مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳) بهصورت ارلی اکسس برای رایانههای شخصی عرضه شد و بهعنوان یک جایگزین موفق برای The Sims 4 مورد توجه قرار گرفت. این بازی در هفته نخست عرضه توانست بیش از یک میلیون نسخه به فروش برساند. هئونگجون کیم در پایان خاطرنشان کرد که تیم او بهصورت پیوسته در حال بررسی بازخوردها و اولویتبندی ویژگیها بر اساس نیاز کاربران است و وعده داد که بهروزرسانیهای آتی با محتوای غنی و تجربهای معنادار همراه خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر درباره inZOI و ویژگیهای آینده آن، اخبار رسمی بازی را از زومجی دنبال کنید.
منبع: GamingBolt