چرخه شب و روز Death Stranding 2 روی گیم پلی بازی تاثیر خواهد گذاشت
بازی Death Stranding 2: On the Beach بهتازگی وارد مرحلهی گلد شده است؛ بدان معنا که نسخهی نهایی آمادهی تکثیر و عرضهی جهانی است. همزمان با این اتفاق، پیشنمایشهای گستردهی خبرنگاران حوزهی بازیهای ویدیویی منتشر شده که از اضافه شدن چرخهی شب و روز پویا به جهان بازی خبر میدهند؛ تغییری چشمگیر که فراتر از زیبایی بصری، تأثیر مستقیم در گیمپلی خواهد داشت.
برای مثال مخفیکاری در شب آسانتر است، اما محدودیت دید در تاریکی ممکن است عبور از محیطهای سختگذر را چالشبرانگیزتر کند. در عنوانی که بر پایهی «نقشهبرداری دستی» و جابهجایی هوشمندانه در زمینهای ناهموار طراحی شده، این ویژگی میتواند تجربهای تازه و متفاوت ایجاد کند.
هیدئو کوجیما، کارگردان و خالق مجموعه، در گفتوگو با رسانهی IGN گفت: «ما این کار را در Metal Gear Solid 5 هم انجام داده بودیم، اما میخواستم در یک محیط جهانباز، مفهوم واقعی گذر زمان را پیادهسازی کنم. تماشای طلوع و غروب خورشید چیزی بود که در نسخهی اول امکانش نبود، تا حدی بهخاطر محدودیتهای موتور گرافیکی. اما حالا در دنباله، این موضوع بهطور کامل اجرا شده است.»
او همچنین اشاره میکند که نورپردازی صحنهها در شب، در ابتدا بیش از حد تاریک بوده و تیم توسعه برای رسیدن به تعادل بصری، تغییرات زیادی در سیستم روشنایی اعمال کرده است:
«نورپردازی کاتسینها هم بسته به زمان روز تغییر میکند. ساخت یک بازی که چنین چیزی را در نظر بگیرد، آسان نبود. گاهی میخواهم از نورپردازی سینمایی و ضدنور در صحنههای خاص استفاده کنم، اما این یک فیلم نیست؛ آنچه دیده میشود بسته به انتخاب بازیکن متغیر است. شخصاً دوست دارم بعضی کاتسینها را در شب تماشا کنید، اما اگر در زمان دیگری ببینید هم اشکالی ندارد.»
برخلاف بازی Metal Gear Solid 5 که گذر زمان در آن با کشیدن سیگار انجام میشد، در Death Stranding 2 میتوان با بازگشت به Private Room و رفتن به تختخواب، تا صبح روز بعد صبر کرد. کوجیما در اینباره میگوید: «امکان خوابیدن دوباره و منتظر ماندن برای صبح را در بازی گنجاندهایم، چون مطمئنم بازیکنانی هستند که دوست ندارند در شب سفر کنند. این روش طبیعیتر و مناسبتر از مکانیسم نسخههای قبلی است.»
بازی Death Stranding 2: On the Beach در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۵ (۵ تیر ۱۴۰۴) بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد.