گیم‌پس نتوانست مانع از کاهش بازیکنان Call of Duty شود

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
درگیری در حالت آنلاین بازی Call of Duty: Black Ops 6
مقایسه آمارهای کلی سالانه نشان می‌دهند که سرویس گیم پس نتوانسته است از سقوط آمار بازیکن‌های Call of Duty جلوگیری کند.
تبلیغات

به نوشته اینسایدر گیمینگ، احتمالا زمانی که تایید شد بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای مشترکین سرویس گیم پس عرضه می‌شود، بسیاری تصور کردند که این موضوع تا حد زیادی به آمار بازیکن‌های چندنفره این مجموعه تیراندازی اضافه خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که اینطور نبوده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت قبلا تایید کرد که Black Ops 6 بزرگترین عرضه تاریخ Call of Duty تاکنون را رقم زده است؛ زیرا آمار بازیکن‌های روز اول عرضه آن به یک رکورد جدیدی تبدیل شد و در کنار آن با افزایش مشترکین گیم پس مواجه شدیم. این رکوردشکنی تنها به لطف عرضه روز اول بازی روی گیم پس نبود، بلکه فروش واحدی بازی روی پلی استیشن و استیم هم نسبت به سال گذشته تا بیش از ۶۰ درصد رشد را نشان می‌داد.

در ادامه بازی Black Ops 6 به مدت چهار ماه متوالی در رتبه اول پرفروش‌ترین‌های ایالات متحده قرار داشت و تنها بازی Monster Hunter Wilds در ماه فوریه موفق به گرفتن جایگاه آن شد. بااین‌حال فروش اولیه عالی به معنای موفقیت سازندگان در حفظ طولانی‌مدت جامعه مخاطبین نیست. به گفته رسانه تحلیلی The Game Business، آمار بازیکن‌های Call of Duty در مارس ۲۰۲۵ به عدد ۲۰.۶ میلیون نفر رسید که برای مقایسه در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰.۸ و در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۲.۴ میلیون نفر بوده است.

با مقایسه این روند کلی و کاهشی می‌توان دریافت که افت تعداد بازیکن‌های Call of Duty همچنان ادامه دارد و عرضه جدیدترین نسخه آن روی گیم پس هم نتوانسته است جلوی این روند را بگیرد. همچنین مشخص شد بااینکه بازی روی سرویس اشتراکی مایکروسافت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت، باز هم در پلتفرم پلی استیشن از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

رسانه The Game Business در ادامه گزارش داد که ایکس‌باکس با عرضه Black Ops 6 روی گیم پس در ماه نوامبر، محبوب‌ترین پلتفرم برای Call of Duty بوده است. با این حال، پلی‌ استیشن در ماه مارس با اختصاص ۳۳ درصد بازیکن‌های فعال به خود از سایر پلتفرم‌ها به خصوص ایکس باکس با آمار ۲۳.۵ درصدی پیشی گرفت. در این میان اضافه کردن نقشه وردانسک در ماه آوریل، آمار بازیکن‌ها را تا ۲۰۰ درصد افزایش داد که با رضایت اکتیویژن همراه بود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این ناشر در ادامه چه برنامه‌ای برای سرگرم نگه داشتن بازیکن‌ها دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات