الکترونیک آرتز قیمت بازیهای خود را افزایش نمیدهد
شرکت الکترونیک آرتز در یک جلسه پرسش و پاسخ که درباره درآمدزایی ناشر در سهماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۵ برگزار شد، درباره برنامه خود برای افزایش قیمت بازیهای تحت مالکیتیش به بیان مطالبی پرداخت. در این جلسه یکی از حاضران سوالی درباره ارزیابی EA از میزان قدرتش در قیمتگذاری بازیهای خود و پیروی از رویکرد مشابه سایر ناشرها در صورت انجام این کار سوال کرد.
در پاسخ به این سوال اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، پاسخ داد که هدف اصلی شرکت این است تا مطمئن شود که بازیکنها از تجربه بازیهای آن لذت میبرند و در ازای پولی که پرداخت میکنند، تجربه با ارزشی برایشان رقم بخورد. ویلسون دراینباره توضیح داد: «کسب و کار ما امروز با حتی یک دهه پیش بسیار متفاوت است. ما در گذشته به فروش دیسکهای براق در جعبههای پلاستیکی از طریق خردهفروشیها میپرداختیم.
بااینکه فروش فیزیکی همچنان در تجارت ما جای دارد، اما نسبت به ۱۰ سال قبل سهم کوچکتری از کسب و کار ما را به خود اختصاص داده است. اکنون قیمتگذاری ما شامل همهچیز از بازیهای رایگان گرفته تا نسخههای لوکس و فراتر از آن میشود. در نهایت هر محصولی بسازیم که یک دلار یا ۱۰ دلار یا حتی ۱۰۰ دلار قیمت داشته باشد، هدف ما همیشه ارائه کیفیتی باورنکردنی و تجربهای ارزشمند برای جامعه مخاطبین خواهد بود.
آنچه در طول زمان کشف کردیم این است که اگر بتوانیم کیفیت و ارزش را با هم در محصولاتمان ترکیب کنیم، کسبوکار ما قوی، مقاوم و همچنان در حال رشد خواهد بود. برای روشن شدن موضوع از دیدگاه قیمتگذاری بازیها، در این مرحله هیچ تغییر قیمتی را در استراتژی فعلی خود اعمال نکردهایم.»
شرکت نینتندو در ماه گذشته با اعلام این خبر که بازی انحصاری Mario Kart World با قیمت ۸۰ دلار و Donkey Kong Bananza با قیمت ۷۰ دلار برای نینتندو سوییچ 2 عرضه خواهند شد، باعث شگفتی برخی علاقهمندان شد. در ادامه مایکروسافت در هفته گذشته، پیروی از این روند را رسما تایید کرد و گفت که قیمت بازیها، کنسول و لوازم جانبی ایکس باکس را افزایش میدهد. بااینکه قیمت کنسول و لوازم جانبی ایکس باکس به محض اعلام خبر گران شد، ۸۰ دلاری شدن بعضی انحصاریهای آن که احتمالا با نسخه جدید سری Call of Duty رقم بخورد، به دوره پایان سال موکول شده است.
منبع: VGC