سونی استودیو جدیدی با اعضای سابق بانجی و فورتنایت تاسیس کرد

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
لوگو استودیو TeamLFG
سونی از تاسیس استودیویی با هدف تولید بازی‌های لایو سرویس با نام TeamLFG خبر داده است.
تبلیغات

به نقل از VGC، شرکت سونی از تأسیس استودیویی تازه با نام TeamLFG خبر داده که با هدف توسعه‌ی پروژه‌ای جاه‌طلبانه در حال فعالیت است. این تیم اکنون به‌طور رسمی به مجموعه‌ی PlayStation Studios پیوسته است و نخستین پروژه‌اش یک بازی تیم‌محور اکشن با تأثیراتی از چندین ژانر محبوب خواهد بود.

به گفته‌ی هرمن هالست، مدیرعامل بخش تعاملی سونی، ریشه‌های این استودیو به تیمی از توسعه‌دهندگان بانجی بازمی‌گردد. بااین‌حال اعضای تیم از سراسر صنعت بازی‌سازی گرد هم آمده‌اند تا پروژه‌ای جسورانه را توسعه دهند که هالست آن را «بسیار هیجان‌انگیز» توصیف کرده است.

استودیوی TeamLFG که دفتر مرکزی آن در شهر بلویو در ایالت واشینگتن قرار دارد، ترکیبی از توسعه‌دهندگان حضوری و دورکار از ایالات متحده و کانادا را در خود جای داده است. این تیم متشکل از بازیسازن با سابقه است که سابقه‌ی کار روی بازی‌هایی چون Destiny، هیلو، League of Legends، فورتنایت، Roblox و Rec Room را دارند. همچنین شماری از استعدادهای تازه‌وارد در این تیم حضور دارند.

در بیانیه‌ای مشترک، اعضای تیم توضیح دادند که نام TeamLFG برگرفته از عبارت Looking For Group است و هدف آن‌ها خلق گیم‌پلی استثنایی اکشن محور، ارائه حس لحظه‌به‌لحظه در بازی و ایجاد دنیاهای مجازی اجتماعی غنی است.

«ما در تلاشیم بازی‌هایی بسازیم که بازیکنان در آن‌ها احساس تعلق، دوستی و جامعه داشته باشند. بازی‌هایی که وقتی وارد می‌شوید، دوستان‌تان را آنلاین ببینید. لحظاتی که از آن‌ها خاطره می‌سازید، میم می‌سازید و هر بار لحظه‌ای را به یاد می‌آورید که نتیجه‌ی مسابقه را عوض کرد. همون چیزی است که ما بهش می‌گیم: آن لحظه‌ی طلایی!»

نخستین پروژه‌ی TeamLFG عنوانی تیم‌محور خواهد بود که با الهام از ژانرهای متنوعی چون بازی‌های مبارزه‌ای، پلتفرمر، MOBA، شبیه‌ساز زندگی و بازی‌های سبک قورباغه‌ای توسعه داده می‌شود. این تیم اعلام کرد که رویکردی انعطاف‌پذیر در توسعه دارد و قصد دارد بازی‌های خود را با مشارکت مستقیم بازیکنان و از طریق فازهای تست دسترسی اولیه شکل دهد.

«ما معتقدیم که انعطاف‌پذیری در واکنش نسبت به بازخورد بازیکنان نه فقط در مراحل پیش از عرضه، بلکه در تمامی دوره‌ی پشتیبانی از بازی، برای رشد بلندمدت آن ضروری است.»

بدین ترتیب، PlayStation Studios نه‌تنها میزبان استودیوی تازه‌نفس دیگری شده، بلکه گامی دیگر به سوی تجربه‌های اجتماعی آنلاین و بازی‌های سرویس‌محور برداشته است؛ مسیری که در سال‌های اخیر با تمرکز ویژه‌ی سونی بر گسترش این نوع بازی‌ها همراه بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات