دنباله بازی Atomfall ساخته خواهد شد؟

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
بازی Atomfall
مدیرعامل استودیو Rebellion درباره شرایط موردنیاز برای توسعه بازی‌های بیشتر از مجموعه‌های Sniper Elite ،Zombie Army و Atomfall صحبت کرد.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار گیمینگ‌بولت می‌خوانیم که استودیو Rebellion اخیرا بازی بقامحور Atomfall را به‌عنوان جدیدترین آی‌پی خود روانه بازار کرد و به موفقیت‌های خوبی دست یافت. حال جیسون کینگزلی، مدیرعامل استودیو، در مصاحبه جدیدش خاطرنشان کرده است که ادامه ساخت پروژه‌هایی نظیر دنباله Atomfall یا بازی‌های جدید دیگر به میزان سرمایه و منابع در دسترس توسعه‌دهنده بستگی خواهد داشت.

جیسون کینگزلی با اشاره به صحبت‌های اخیر کریس کینگزلی، مدیر ارشد فناوری ربلیون درباره تمایل زیاد استودیو به ساخت‌ بازی‌های بیشتر از مجموعه‌های Sniper Elite ،Zombie Army و Strange Brigade یا حتی Atomfall، خاطرنشان کرد که هردوی آن‌ها می‌خواهند که استودیو موفقیت‌های گذشته خود را با ساخت بازی‌های جدید از مجموعه‌های مذکور تکرار کند.

جیسون کینگزلی در پاسخ به سوالی درباره مدیریت درست مقیاس پروژه‌های جدید استودیو نظیر Atomfall توضیح داد: «من فکر می‌کنم یکی از کارهایی که من و کریس می‌خواهیم انجام دهیم این است که موفقیت مجموعه‌های قبلی را تکرار کنیم؛ بنابراین ما تمایل داریم تا نسخه‌های جدیدی از مجموعه‌های Sniper Elite ،Zombie Army و Strange Brigade را عرضه کنیم. اکنون به نظر می‌رسد که تمایل برای توسعه بازی‌های بیشتر از سری Atomfall اضافه شده است.»

مدیرعامل ربلیون در ادامه تایید کرد که میزان موفقیت بازی Atomfall از پیش‌بینی‌های اولیه استودیو فراتر رفته است: «در واقع ما خیلی بهتر از تخمین‌های میان‌رده خود عمل کرده‌ایم. نتایج بازاریابی به ما می‌گویند که موفقیت فوق‌العاده خود را دست کم گرفته بودیم. این دستاورد خوبی است.»

کینگزلی در ادامه از ایده انتشار معمولی بازی Atomfall در کنار عرضه آن برای سرویس اشتراکی گیم پس روی ایکس باکس و کامپیوتر تمجید کرد. به گفته این مدیرعامل، بازی Atomfall یک پروژه با مقیاس کوچکتر نسبت به سایر آثار استودیو ربلیون به حساب می‌آمد؛ به همین خاطر عرضه آن روی سرویس گیم پس سودآور بود: «آن‌ها مهارت‌ها و مقیاس کاری خود را برای اجرای پروژه کوچک ما فراهم کردند. نتیجه این کار به یک موفقیت بسیار خوب برای ما و سرویس آن‌ها تبدیل شد؛ بنابراین هردو طرف یک معامله سودآور انجام داده‌اند.»

در نهایت مدیرعامل ربلیون خاطرنشان کرد که مدیریت درست مقیاس پروژه‌های آینده، گامی کلیدی برای بقای توسعه‌دهنده در درازمدت خواهد بود: «ما عمداً در این مقیاس متوسط باقی نمانده‌ایم؛ زیرا این کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و نتیجه آن را به موفقیت گره بزنیم. ما به معنای واقعی کلمه نمی‌توانیم ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک بازی هزینه کنیم؛ چون ما اصلا چنین سرمایه‌ای در اختیار نداریم.»

کینگزلی در همین مصاحبه درباره تاثیر فوق‌العاده سرویس گیم پس در موفقیت بازی Atomfall صحبت کرد. به گفته این مدیرعامل، سرویس گیم پس به مشترکین امکان تجربه تصادفی بازی‌های کوچکتر و جدید را می‌دهد. حال اگر بازیکن‌ها از امتحان کردن بازی جدید لذت ببرند، با تبلیغ دهان به دهان آن را برای دیگران معرفی خواهند کرد که نوعی بازاریابی موفق به حساب می‌آید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات