داستان بخش بسیار مهمی از بازی DOOM: The Dark Ages است
مدیر استودیو id Software اخیرا در مصاحبهای بر اهمیت روایت داستان در بازی DOOM: The Dark Ages تأکید کرده است. او معتقد است که بدون وجود روایت داستان، DOOM صرفا به یک تجربه آرکید ساده تقلیل پیدا خواهد کرد.
به نقل از Gamingbolt، مارتی استراتون، مدیر استودیو id Software در مصاحبهای با مجله EDGE توضیح داد که چرا در جدیدترین تریلر DOOM: The Dark Ages تأکید زیادی روی داستان بازی شده است. این تصمیم در حالی گرفته شده که مجموعه DOOM همواره به تمرکز بر گیمپلی شناخته میشد. به گفته استراتون، این تغییر رویکرد به دلیل محبوبیت داستانهای نسخههای جدیدتر DOOM صورت گرفته است.
استراتون اشاره کرد که علیرغم داستانپردازی حداقلی در DOOM 2016 بازیکنان از کشف جزئیات دنیای بازی لذت میبردند. او گفت: «در بسیاری از مصاحبهها، اولین سؤالی که از ما میپرسند درباره داستان است. کانالهای یوتیوب زیادی وجود دارند که به تحلیل تک تک نمادها و نشانهها میپردازند. دادههای ما نشان میدهد که در DOOM Eternal، درصد بسیار بالایی از بازیکنان تمام کاتسینها را تماشا میکنند.»
او در ادامه افزود: «یک بازی DOOM بدون داستان صرفا یک بازی آرکید است. البته افرادی هستند که چنین تجربهای را دوست دارند، برای همین است که دکمه رد کردن وجود دارد.»
لازم به ذکر است که DOOM Eternal در مقایسه با نسخه قبلی، تمرکز بیشتری روی داستان داشت. بخش قابل توجهی از پیشینه دنیای بازی نه تنها از طریق متنهای مربوط به دنیای بازی و توضیحات آیتمها، بلکه از طریق کاتسینها و مکالمات نیز روایت میشد.
از زمان انتشار تریلر اخیر بازی، استودیو id Software جزئیات بیشتری از این اثر شوتر منتشر کرده است. هوگو مارتین، کارگردان بازی اعلام کرد که DOOM: The Dark Ages دارای بزرگترین فضاهایی است که این استودیو تاکنون ساخته است.
بااینحال مارتین تأکید کرد که این مراحل طوری طراحی شدهاند که بازیکنان مجبور نباشند دو ساعت را فقط به اکتشاف بدون اکشن اختصاص دهند. مراحل بزرگ به بازیکنان تنوع زیادی در مبارزه با شیاطین ارائه خواهند داد.
مارتین توضیح داد: «ممکن است در یک فضای شبیه سیاهچال شروع کنید و سپس در نیمه دوم مرحله وارد بخشی بازتر شوید. ما تلاش میکنیم اطمینان حاصل کنیم که بازیکن احساس کند تنوع خوبی در بازی وجود دارد.»
او همچنین فاش کرد که استودیو برای الهام گرفتن، همچنان به DOOM اصلی از سال ۱۹۹۳ رجوع میکند. مارتین این کار را به بازدید یک نقاش از موزه برای مطالعه تابلوی نورمن راکول تشبیه کرد و گفت: «این مثل یک اثر هنری کلاسیک است. مانند نقاشی است که به موزه میرود و تابلوی نورمن راکول را که قبلا ۵۰ بار مطالعه کرده، دوباره بررسی میکند. هر بار که به آن نگاه میکنید، چیز جدیدی یاد میگیرید.»
بازی DOOM: The Dark Ages در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) برای پیسی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.